سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش 6.6 درصدي "توليد فولاد خام" کشور

توليد فولاد خام کشور در 5 ماه نخست سال 6.6 درصد افزايش يافته و به 6 ميليون و 430 هزار و 153 تن رسيده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اين رقم در مدت مشابه سال گذشته، 6 ميليون و 28 هزار و 326 تن بود.

در مرداد ماه نيز در مجموع يک ميليون و 292 هزار و 278 تن شمش فولادي در کشور توليد شده است.

شمش فولاد توليد شده در مرداد پارسال ، يک ميليون و 142 هزار و 569 تن بود.

در 5 ماه نخست امسال، 7ميليون و 119 هزار و 254 تن انواع محصولات فولادي در بخش خصوصي و دولتي توليد شده است. اين رقم در مرداد، يک ميليون و 480 هزار و 752 تن بود.    

خبر ديگري حاکي است، مدير عامل شرکت فولاد خوزستان اعلام کرد: تاکنون 216 طرح تحقيقاتي در اين شرکت اجرا شده که نتايج مثبتي براي صنعت فولاد داشته است.

عبدالمجيد شريفي گفت: از مهمترين طرح هاي تحقيقاتي شرکت مي توان به ساخت کاتاليست هاي بخش احياء، ترانس کوره هاي پاتيلي، دستيابي به دانش فني توليد بريکت از آهن اسفنجي و ساخت الکتروموتورهاي سنگين جرثقيل هاي فولادسازي اشاره کرد.

وي افزود: برخي از طرح هاي اجرا شده در اين شرکت به بومي سازي و قطع وابستگي به خارج براي تامين قطعات مورد نياز شرکت منجر شده و ميلياردها ريال صرفه جويي براي کشور داشته است.

شريفي با اشاره به حمايت شرکت از پايان نامه هاي دانشجويي مرتبط تصريح کرد: در حال حاضر سالانه 20 تا 30 ميليارد ريال در اين شرکت صرف تحقيقات و پژوهش مي شود؛ ضمن اينکه از نظر تامين بودجه، محدوديتي براي انجام فعاليت هاي تحقيقاتي در شرکت وجود ندارد.

وي تحقيقات را لازمه توسعه دانست و گفت: واحد تحقيقات و پژوهش شرکت فولاد خوزستان علاوه بر تعامل مطلوب با دانشگاه ها و مراکز علمي و تحقيقاتي کشور، موفق به امضاي چند تفاهمنامه با اين مراکز شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تولید ، فولاد ، خام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.