وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رتبه جهانی ایران در زمینه تولید فولاد هر سال رو به بهبود است و پیش‏‌بینی می‏‌کنیم در سال 2025 به رتبه هشتم دست یابیم.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران،  در گیلان، مهدی غضنفری در مراسم افتتاح پروژه‏‌های عمرانی و صنعتی در شهر صنعتی رشت با بیان مطلب بالا و با اشاره به اینکه کارهایی که در سطح استان‏ها انجام می‏‌شود در نوع خود شگفت‏‌انگیز است، اظهار کرد: صنعت فولاد چهار حلقه اصلی تولید دارد. ما نیز باید برای این چهار مرحله سرمایه‏‌گذاری کنیم که شامل ظرفیت‏‌سازی جهت تولید سنگ‏آهن و کنسانتره، ظرفیت‏‌سازی برای تولید گندله، ظرفیت‏‌سازی برای تولید فولاد خام و در مرحله آخر تولید محصولات فولادی است که در همه این مراحل رشد چند برابری داشتیم.

وی تصریح کرد: مجموعه‏‌ای از ظرفیت‏‌سازی‏ها از 20 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که هنوز آماده افتتاح نیستند و در ماه‏ها و سال‏های آینده به بهره‏‌برداری می‏‌رسند.

او ادامه داد: در بخش سنگ‏ آهن و کنسانتره 23 میلیون تن، در بخش گندله‏‌سازی 31 میلیون تن، در تولید فولاد خام 30 میلیون تن و در تولید محصولات فولادی 25 میلیون تن ظرفیت جدید در دست احداث داریم که با این ظرفیت‏های به یکی از بزرگترین صادرکنندگان فولاد تبدیل می‏‌شویم.

غضنفری با اشاره به اینکه 220 واحد در زمینه تولید کاشی و سرامیک در کشور فعال است، افزود: 100 پروژه دیگر نیز کلنگ‏‌زنی شده و دارای پیشرفت 20 درصد به بالاست که نشان‏‌دهنده حجم بالای کار در این زمینه است و با افتتاح این 100 پروژه 400 میلیون مترمکعب به ظرفیت فعلی کشور افزایش می‏‌یابد.

وی با اشاره به اینکه چین اولین تولیدکننده کاشی و سرامیک است، گفت: ایران پنجمین کشور تولید کاشی و سرامیک است.

او به بیان آماری از ظرفیت تولید کاشی و سرامیک کشور پرداخت و گفت: در سال 1390 حدود 350 میلیون مترمربع و در سال 1391 حدود 380 میلیون مترمربع تولید کاشی و سرامیک داشتیم و با ظرفیت‏‌سازی و طرح‏های در دست اجرا در سال جاری 600 میلیون مترمربع کاشی و سرامیک خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: استان‏های شمالی درخصوص صنعتی شدن‏شان تردید وجود داشت که خوشبختانه دولت نهم و دهم مسیر جدیدی در استان های شمالی ایجاد کرد که در کنار حفظ محیط زیست به صنعت هم پرداخته شود.

غضنفری در پایان با بیان اینکه با تدبیر دولت نهم و دهم فرایند ذخیره‏‌سازی کالاهای اساسی در کشور ادامه دارد و به ارز مرجع دسترسی داریم، خاطرنشان کرد: این دولت را با انبارهای پر و برای چند ماه ذخیره‏‌سازی به دولت یازدهم تحویل می‌دهیم و در تلاشیم بهترین وضعیت معیشتی را برای مردم فراهم کنیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: فولاد ، بازار ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار