سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت کالای پتروشیمی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران :

تحويل کشتي طي يک هفته آينده به شرکت کالای پتروشیمی ایران/ ثبات نرخ ارز راهگشاي جهش در توليد و ساخت تجهيزات

بهرام پورحسن از امضاي قرارداد براي سوآپ LPG با شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی خبر داد و گفت: به همين منظور یک کشتی LPG طی هفت روز آینده به این شرکت تحویل داده مي شود تا LPG را به استانهای شمالی و شرقی تحویل و در جنوب استان برداشت شود.

بهرام پورحسن، مدیرعامل شرکت کالای پتروشیمی ایران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: این شرکت  به عنوان یک شرکت تخصصی مادر به منظور تامین تجهیزات و اقلام موردنیاز مجتمع های پتروشیمی فعالیت می کند و در حال حاضر از دولتی بودن خارج شده و پرسه تبدیل خصوصی و دولتی را طی می کند و کارهای قانونی در این زمینه انجام شده است منتها از ماه یازدهم سال گذشته مستعجل شده در فرابورس، و این شرکت در فرابورس عرضه و به فروش رفته است.

وی تصریح کرد: اکنون با سهامدار جدید سیاست های جدیدی را تعریف کردیم و از ماه یازدهم به این طرف به دنبال روشها و سیاست ها ی نوین در جهت پیشبرد اهداف مورد نظر هستیم.

***اخذ مجوز بانکرينگ براي تحويل سوخت به کشتي هاي عبوري

مدیرعامل شرکت کالای پتروشیمی ایران، اظهار داشت: این شرکت علاوه بر فعالیت های ساخت، تامین کالا، انبارداری، طبقه بندی در بخش ترخیص و لجستیک  وارد شده که کار خرید وفروش محصولات پتروشیمی و فراورده های نفتی همچنین به بحث بانکرینگ و تحویل سوخت به کشتی های عبوری از خلیج فارس ورود پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: قرارداد یا مجوزی از بخش پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران برای شرکت بانکرینگ گرفتیم و الان مشغول ثبت آن هستیم به همین منظور دو کشتی در حال خریداری است.

***امضاي قرارداد به منظور خريد کشتي

پورحسن اضافه کرد: همچنین از شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی قراردادی را برای سوآپ LPG امضا کردیم بخاطر اینکه کارها روال عادی خود را طی کنند یک کشتی  LPG طی هفت روز آینده به این شرکت تحویل داده خواهد شد و قرار است با این کشتی LPG  را به استانهای شمالی و شرقی تحویل داده و در جنوب استان برداشت کنیم.

مدیرعامل شرکت کالای پتروشیمی ایران، تاکید کرد: در خریدو فروش محصولات پتروشیمی با توجه به مباحث روز بازار SECTION جدید ایجاد کردیم تا در این مسیر فعالیت کنیم با اغلب پتروشیمی مراوده داشتیم  تا بخش از صادرات محصولات پتروشیمی از طریق بخش جدید انجام شود و همه این موضوعات مباحث نفل و انتقال پول را دارد به همین منظور شرکت هایی را در خارج از کشور ایجاد کردیم که کار نقل و انتقالات را انجام دهند.

وی یادآور شد: با توجه به تحریم ها برای دورزدن آنها راهکارهایی را پیاده کردیم و تاکنون هم مشکلی در نقل و انتقالات منابع مالی نداشتیم.

مدیرعامل شرکت کالای پتروشیمی ایران، افزود: بیشتر محصولات و کالاهای پتروشیمی عمدتا به کشورهای خاورمیانه بویژه به کشورهای حوزه شمالی ایران صادر می شود.

لازم به ذکر است که شرکت کالای پتروشیمی از ماه نهم سال گذشته بطور کامل یعنی 100درصد خصوصی شده است.

***مشکلي در تامين کاتاليست و تجهيزات نداريم

پورحسن اضافه کرد: عمده فعالیت های این شرکت بیشتر خدماتی است که جایش در صنعت کشور خالی است و ما انتظارمان این است که الان که خصوصی شدیم به ما کمک کنند تقریبا شرکت کالای پتروشیمی در حوزه خرید و فروش تک محور است و ما به دنبال این هستیم که آنقدر قوی شویم که بتوانیم در مسیر توسعه با توجه به مسایل تحریم گام های بیشتری را برداریم و ما اکنون در تامین تجهیزات و اقلام و قطعات و کاتالیست تقریبا مشکلی نداریم .
 
پورحسن در خصوص انتظارت از وزیر نفت تصریح کرد: آقای زنگنه بخاطر نگاه توسعه ای که به بخش صنعت نفت و گاز و پتروشیمی دارد تعامل بیشتری با شرکت های بخش خصوصی داشته فکر نکنم نیازی به این باشد که ما خواسته ای از وزیر نفت داشته باشیم معمولا رفتارهای ایشان راهگشای شرکت های خصوصی است و سیاست ایشان این است که شرکت های خصوصی به سمت توسعه بیشتر تمایل پیدا کند.

مدیرعامل شرکت کالای پتروشیمی ایران، در خصوص تقویت بازارهای داخلی و خارجی گفت: شرکت کالای پتروشیمی در دو بخش بازار داخلی و خارجی در تمام زمینه ها از جمله تهیه کاتالیست و خرید و فروش فراورده های نفتی فعالیت می کند تعاملات خوبی که در این زمینه باعث شده رقابت در این بازار به تعامل مبدل شود.

***ثبات نرخ ارز راهگشاي جهش در توليد و ساخت تجهيزات

وی تاکید کرد: در حال حاضر مجتمع های پتروشیمی پاسخگویی لازم را از نظر کیفیت و خدمات پس از فروش انجام می دهند اگر نوسانات نرخ در کشور ثبات پیدا کند ما می توانیم به سمت برنامه افزایش تولید از نظر سخت افزار و توانایی علمی بپردازیم. همچنین اگر دولت بتواند این دو مقوله را سروسامان دهد به سرعت شاهد جهش در عرصه تولید و ساخت تجهیزات در کشور خواهیم بود.

پورحسن ادامه داد: در بازارهای خارجی به واسطه تحریم ما همیشه مجبور بودیم که با اسم غیر ایرانی وارد عرصه رقابت شویم و ما با این موضوع مشکل داریم  و اگر مسولان بتواند موضوع تحریم و مبادلات پول را به نحوی برطرف کنند مطئنا ظرفیت ایجاد شده در کشور جهش پیدا خواهد کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کشتی ، پتروشیمی ، ثبات ، تجهیزات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.