سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید شیر خشک در کشور صد در صد نیست/ مواد اولیه شیرخشک وارداتی است

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران با بیان اینکه کمبود شیرخشک به یک معضل اساسی تبدیل شده گفت، تنوع شيرخشک موجب شده کارخانجات و وارد کنندگان برای تامین آن دچار مشکل شوند.

دکتر محمد رضا دری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه مسئولان درصدد برطرف کردن کمبود شیرخشک هستند اظهار داشت: تولید شیر خشک در کشور در حد میزان مصرف نبوده و اقلام اولیه آن  نیز وارداتی است که با معضل ورود مواد اولیه آن به داخل کشور مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه قسمت اعظم مواد شیر خشک وارداتی است و کارخانجات تولیدی برای وارد کردن آنها مشکل دارند گفت: به دلیل تحریم بانک مرکزی نقل و انتقال ارز با مشکل مواجه شده بنابراین بسیاری از کمپانی های اروپایی جنسی به وارد کنندگان نمی فروشند .

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید توجه بیشتر برای تامین شیر خشک خانوارها از خود نشان دهند خاطر نشان کرد: کارخانجات داخلی نیز در تولید شیر خشک مشکل دارند و به طورکل تولید و ورود آن با معضل مواجه شده که این امرموجب نگرانی خانوارها و نوعی سردر گمی جهت تهیه شیرخشک برای آنها شده است.

 وی همچنین در پاسخ به این سوال که شیر خشک چینی در بازار موجود است اذعان داشت: از کشورهای آسیایی واردات شیر خشک نداریم و در خصوص دارو نیز واردات را از کشورهایی داریم که تولید آن ها درصد استانداردهای بین المللی است.

به گفته دکتر دری باید تمهیداتی اندیشیده شود تا واردات شیر خشک آزاد شده و و کسری های موجود در بازار اشباع شود./ح

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.