سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس سنديكاي توليد كنندگان مكمل هاي رژيمي و غذايي عنوان كرد:

مكمل هاي توليد پاكستان به نام آمريكا در بازار ايران قد علم كرده اند

رئيس سنديكاي توليد كنندگان مكمل هاي رژيمي و غذايي گفت: در حال حاضر برخي از افراد سودجو مكمل هايي را به نام آمريكا يا كانادا در پاكستان و امارات توليد مي كنند و به نام ساخت آمريكا وارد ايران مي كنند.

دكتر عباس كبريايي زاده ،رئيس سنديكاي توليدكنندگان مكمل هاي رژيمي و غذايي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر بروكراسي زيادي در وزارت بهداشت و وزارت بازرگاني وجود دارد كه باعث طولاني شدن زنجيره تامين مكمل ها شده است.

به طوريكه در طول 4 سال گذشته به خصوص در دو سال اخير دولت ايستگاه هاي زيادي را براي ورود يك نوع مكمل ايجاد كرده است در واقع دولت قبلي زنجيره تامين مكمل ها را بسيار كوتاه كرده بود و مكمل ها  به راحتي و در عرض چند روز وارد كشور مي شدند.

وي با بيان اينكه طولاني شدن زنجيره تامين باعث افزايش قيمت تمام شده اين مكمل ها مي شود افزود: انتظار ما اين است كه وزارت بهداشت و صنعت و معدن و تجارت در جهت اعتماد به صنعتگران مكمل براي كاهش زنجيره تامين تلاش كنند.

كبريايي زاده در خصوص ظرفيت توليد مكمل ها  در كشور عنوان كرد: خطوط توليد كشور نياز ما به مكمل هاي ضروري مان را تامين ميكند و بخشي را كه نمي توانيم توليد كنيم از طريق واردات براي ضعف نياز كشور تامين مي كنيم.

كبريايي زاده ادامه داد: در طول سه چهار سال اخير واردات مكمل ها عمدتا از اروپا و امريكا بوده ولي متاسفانه شاهد ايجاد بازار مكاره اي در سالهاي اخير در حوزه مكمل ها هستيم. در واقع بسياري از مكمل ها كه در كشورمان به صورت وارداتي وجود دارند اصلا در كشور توليد كننده وجود ندارند و اصطلاحا فقط براي صادرات توليد شده اند.

وي اظهار داشت: بايد توجه داشت كه يكي از مهمترين مشكلات ما وجود سوداگري در حوزه مكمل ها است.
به طوريكه برخي افراد فرصت طلب و سودجو كه در اين بخش بسيار فعال هستند مكمل هايي را به نام امريكا در كشور هايي مثل پاكستان و راس الخيمه امارات به نام آمريكا توليد ميكنند و براي فروش وارد ايران مي كنند.

كبريايي زاده خاطرنشان كرد: مسئولين وزارت بهداشت بايد روي بحث واردات مكمل ها تمركز كنند و مكمل هايي را وارد كشور كنند كه نياز كشور باشد و بتواند نيازي از جامعه را برطرف كند./ح
برچسب ها: مکمل ، واردات ، بازار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.