سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار وزیر نیرو با امام جمعه ارومیه مطرح شد؛

درخواست از علما برای دعوت مردم به مصرف بهینه آب

وزیر نیرو از علما، بزرگان و نخبگان کشور درخواست کرد: مردم را به صرفه جویی در مصرف آب و استفاده صحیح و بهینه از این مایه حیاتی دعوت و هدایت کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، چیت چیان در جریان سفر به استان آذربایجان غربی، در دیدار با نماینده ولی فقیه در این استان و امام جمعه ارومیه،گفت: مردم همواره به رهنمودهای علما و نخبگان کشور توجه دارند و امید است با هدایت آنان، مردم در مصرف صحیح و بهینه آب همیاری و همکاری کنند.

وی با بیان آنکه مصرف آب کشاورزی در سال آبی جاری در استان آذربایجان غربی دو میلیارد مترمکعب در مقایسه با سال آبی گذشته افزایش یافته است، افزود: اگر کشاورزان منطقه همکاری کرده و به همین میزان در مصرف آب صرفه جویی کنند، بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

چیت چیان گفت: دولت نیز همگام با علما و مردم، با پیش بینی اعتبار و طراحی اقدام های لازم، در جهت تامین آب و رفع محدودیت های موجود تلاش خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ایران با محدودیت و چالش هایی در بخش آب مواجه است، به وضعیت دریاچه ارومیه اشاره کرد وخاطرنشان کرد: برای نجات این دریاچه، اعتبار در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار می گیرد تا کشاورزان منطقه برای مصرف بهینه آب از سامانه های آبیاری تحت فشار استفاده کنند.

حجت الاسلام غلامرضا حسنی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این دیدار با قدردانی از سفر وزیر نیرو به این استان، ابراز امیدواری کرد: اقدام های دولت برای رفع محدودیت های آبی و نجات دریاچه ارومیه با همکاری مردم مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.