پیشنهاد تدوین استانداردها،‌ معیارها و مشخصات فنی مصرف آب و برچسب آب ماشین‌های لباسشویی خانگی توسط سازمان ملی استاندارد تصویب شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران اکبرزاده، مدیر مرکز تحقیقات آب و فاضلاب موسسه تحقیقات‌ آب گفت:تصویب این پیشنهاد در کمیته برنامه‌ریزی برق و الکترونیک سازمان ملی استاندارد ایران صورت گرفته است.

وي افزود: پیشنهاد تدوین استانداردها،‌ معیارها و مشخصات فنی مصرف آب و برچسب آب ماشین‌های لباسشویی خانگی با امضای تفاهم‌نامه میان موسسه و دفتر مهندسی و معیارهای فنی آب و آبفای وزارت نیرو و پیرو آن، تشکیل کمیته تخصصی تجهیزات آب و فاضلاب و همچنین جلسات متعددی که با تولیدکنندگان و سایر طرف‌های ذینفع انجام شد، به تصویب رسید.

اکبرزاده اظهار داشت: مقرر شده سایر مراحل مطابق با روش اجرایی تدوین استانداردهای ملی پیگیری تا استاندارد مذکور آماده طرح در کمیته ملی و پس از آن اجرایی شدن توسط سازمان ملی استاندارد شود.

وی با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب خاطرنشان کرد:‌ با توجه به محدودیت منابع آب کشور و نقش این استاندارد در صرفه‌جویی آب تصفیه‌ شده در منازل و براساس تجربیات کشورهایی مانند استرالیا که در این زمینه پیشرو بوده‌اند،‌ انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد کاهش محسوسی در میزان مصرف آب توسط خانواده‌های ایرانی باشیم.

برچسب ها: آب ، برچسب ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار