سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقص ایمنی بدن در نتیجه مصرف بی رویه قرص آهن

افرادی که احساس فقر آهن می کنند نباید به طور خود سرانه از قرص و شربت آهن استفاده کنند چرا که آهن زیاد در بدن موجب نقص ایمنی بدن می شود

میترا زارتی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برخی از افراد زمانی که احساس فقر آهن می کنند بدون اینکه از پزشک مشورتی  بگیرند از مکمل های حاوی آهن استفاده می کنند و تصور می کنند که این امر برای بدنشان مفید است چرا که این امر باعث بروز بسیاری از مشکلات می شود.

وی افزود:  استفاده بیش از حد از قرص آهن باعث ایجاد نقص سیستم ایمنی بدن می شود و احتمال عفونت را نیز  در بدن افزایش  می دهد. 

وی در ادامه گفت:  والدینی که به فرزندان خود بیش از حد قرص  آهن  و شربت آهن می دهند احتمال بروز بیماری هایی همچون سرما خوردگی، عفونت های دستگاه  تنفسی و عفونت های گوارشی در آن ها بیشتر می شود.

 وی خاطر نشان کرد:  مصرف زیاد آهن،  باعث می شود رادیکال های  آزاد در بدن افزایش یابند که در نهایت موجب سرطانی شدن سلول ها می شود .

وی عنوان کرد: افزایش لخته شدن در عروق رادیکال  آزاد ارتباط مستقیمی دارد که باعث سکته های قلبی و مغزی می شود.

 وی اذعان داشت: مکمل های مولتی ویتامینی که وجود دارند برای سنین خاص کاربرد دارد که بایستی تنها با تجویز پزشک معالجم استفاده شود.

 وی در خاتمه گفت: مصرف هر یک از مکمل ها بایستی با مشورت از پزشک استفاده شود که در این صورت مشکلی برای فرد پدیدار نمی شود./ح

برچسب ها: نقص ایمنی ، قرص آهن ، سکته
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.