سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیئت دولت:

قيمت "خريد تضميني گندم" تعيين شد

سخنگوي دولت گفت: يکي از گزارش‌هايي که از سوي کميسيون اقتصادي دولت به هيئت وزيران ارائه شد در ارتباط با قيمت‌هاي تضميني محصولات کشاورزي بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمدباقر نوبخت در حاشيه جلسه امروز هيئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: طبق قانون قيمت‌گذاري تضميني محصولات کشاورزي، دولت بايد تا پايان شهريور هر سال قيمت‌هاي تضميني محصولات کشاورزي را براي سال آتي بيان کند که در جلسه امروز براي 24 قلم از محصولات کشاورزي، قيمت‌هايي که از سوي کميسيون اقتصادي دولت کارشناسي شده بود بيان و مورد به مورد در هيئت دولت تصويب شد.

نوبخت گفت: اين قيمت‌گذاري براي سال 93 با در نظر گرفتن مواردي مانند تورم انجام شده است و مهمترين کالاي قيمت‌گذاري شده گندم است.

وي افزود: براي واردات گندم کيلويي 800 تومان هزينه مي‌کنيم که با 50 تومان هزينه انتقال هر کيلو به 850 تومان مي‌رسد و از آنجا که دولت در نظر دارد از امکانات خود براي افزايش کشت گندم با توجه به استراتژيک بودنش استفاده کند، قيمت خريد تضميني خريد هر کيلو گندم داخلي را 1050 تومان تعيين کرد که به مراتب بيش از آن چيزي است که براي واردات گندم هزينه مي‌شود و اين گامي در جهت خودکفايي محصولات کشاورزي بويژه گندم است.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
سلام
من از گندم کاران شمال استان فارس شهرستان اقلید سرحد چهاردانگه هستم الان یکماه هست گندم تحویل داده ام وهنوز تک تومنی دریافت نکرده ام به استانداری فارس مارجعه کرده ام وگفته خواستی تحویل ندهید حالا که تحوبل داده ای باید صبر کنی تا به حساب بریزن علت چیست چار پول کشاورز رو نمی دهند ما چک خرمن داد ایم وحساب های مالی کشاورزان در بانک ا به خاطر چک های برگشتی داره خراب می شود