سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/ هوراند، با تولید بیش از81 تن محصول:

قطب تولید سماق درآذربایجان شرقی است

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان گفت: تولید سالانه بیش از ۸۱ تن سماق طبیعی در هوراند، این شهرستان را در موقعیت ممتازی در تولید این محصول با ارزش قرارداده و منطقه را تبدیل به قطب تولید این محصول در شمالغرب کشور نموده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، اسکندری گفت: هم اکنون ۸۱ هکتار از اراضی هوراند در روستاهای ورجن سفلی و علیا، تابستانق، آقبراز، ملالو، کورن، کویر، هوای، قره درویش، داودلو، خانکندی و برخی روستاهای همجوار جنگلهای ارسباران زیرکشت سماق قرار داشته و با متوسط یک تن در هکتار به لحاظ مرغوبیت و دارا بودن رنگ طبیعی قرمز، طعم خوب و بازار پسندی یکی از مرغوب ترین نوع سماق موجود در کشور به شمار می رود.

مدیر باغبانی سازمان اظهار داشت: خاصیت ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی سماق برای درمان پاره ای از بیماریها و تحریک اشتها به دلیل تلخی فراوان و پاک کنندگی معده بسیار مفید است.

گفتنی است: درجهت توسعه و پرورش سماق در بخش هوراند و روستاهای تابعه با هدف معرفی سماق منطقه به عنوان محصول ارگانیک، توسعه گسترش کشت سماق، احداث باغ الگویی سماق در سال های اخیر در قالب طرح های الگویی، ترویج وترغیب بهره برداران منطقه برای توسعه کشت سماق، با تشکیل شرکت تعاونی سماق کاران و بازاریابی و حمایت از سماق کاران با اعطای تسهیلات بانکی، توسط سازمان جهادکشاورزی استان گام های مثبتی برداشته شده است/س

برچسب ها: تولید ، محصول ، سماق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.