سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اول رئيس جمهور/

عده اي در لباس "بخش خصوصي" به دنبال استفاده از رانت هستند

متاسفانه افرادي در لباس بخش خصوصي تلاش مي کنند از رانت ها استفاده کنند که البته دولت با آنها برخورد کرده و آنها را قبول ندارد. از نظر ما بخش خصوصي شرايط دشوار دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهورصبح امروز در جلسه شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوص گفت: متاسفانه افرادي در لباس بخش خصوصي تلاش مي کنند از رانت ها استفاده کنند که البته دولت با آنها برخورد کرده و آنها را قبول ندارد. از نظر ما بخش خصوصي شرايط دشوار دارد.

وي با اشاره به اينکه دولت تدبير و اميد اعتقاد دارد که نقش بخش خصوصي در فعاليت هاي اقتصادي بايد بيشتر شود اظهار داشت: دولت دست خود را به سوي بخش خصوصي دراز مي کند و البته ما انتظار داريم بخش خصوصي شرايط را درک کرده و با درک بهتر شرايط تعامل سازنده تري با دولت داشته باشد.

وي با تاکيد بر نقش اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصي گفت: اميدواريم بخش خصوصي با گفتگوهايي که با دولت دارد هم مدافع بخش خصوصي باشد و هم به دولت مشورت بدهد. ما در يک دوره خاصي از نظرات قرار گرفته ايم.

وي با تاکيد بر فعاليت بخش خصوصي گفت: از برنامه سوم توسعه اقتصادي تلاش شده که بخش خصوصي موتور اقتصادي کشور شود و از دولتي بودن اقتصادي به سمت خصوصي سازي اقتصاد حرکت شود.

جهانگيري با بيان اينکه در دولت هشتم کار جدي با کمک مجمع تشخيص مصلحت نظام انجام شد که موجب گرديد يکي از ابهامات بحث خصوصي سازي برطرف شود اظهار داشت: نکته کليدي در مورد اصل 44 قانون اساسي که بخش خصوصي آن را نمي دانست اين بود که سقف پرواز بخش خصوصي تا کجاست؟

وي ادامه داد مهمترين پيام در واگذاري اقتصاد به بخش خصوصي اين بود که بهره وري در سرمايه گذاري ها بالا رفت.

وي با تاکيد بر اينکه بخش خصوصي بايد سرمايه گذاري هايي در صنايع بزرگ انجام دهد، اظهار داشت: آيا سيستم بانکي مي تواند چنين منابعي را در اختيار بخش خصوصي قرار دهد و فضاي رقابتي را بوجود آورد که منجر به بهبود فضاي کسب و کار براي فعاليت اقتصادي بخش خصوصي شود.

وي ادامه داد: بايد به سمتي رفت که فضاي مناسب کسب و کار براي بخش خصوصي بيش از پيش فراهم شود.

جهانگيري با تاکيد بر اينکه بايد اتکا به نفت کم شود گفت: اگر کاهش اتکا به نفت کم شود گفت: دولت تدبير و اميد اعتقاد دارد بايستي نقش بخش خصوصي در اقتصاد بيشتر شده تا هر چه بهتر و سريعتر به سمت اقتصاد غير نفتي رويم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: شورا ، بخش ، شرایط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.