استاندار آذربايجانشرقي بر لزوم ايجاد خط كشتيراني مشترك بين ايران و غنا تاكيد كرد و افزود: اين امر مستلزم تعريف مبادله كالا، به مقصد دو كشور است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، احمد علیرضا بیگی در ديدار با سفير غنا در ایران، اظهار کرد: براي اينكه صادرات بين دو كشور رونق پيدا كند بايد مشكل حمل و نقل حل شود تا سرمايه گذاران با قدرت بيشتري به بازارهاي دو كشور وارد شوند.

وي با اشاره به راه انداز ي خط توليد شيرين عسل در غنا و حضور سرمايه گذاران در زمينه خدمات فني مهندسي در اين كشور گفت: اميدواريم شركت تراكتورسازي نيز به عنوان سفير سازندگي ايران در غنا، توسعه روابط دو كشور را فراهم كند.

عليرضا بيگي با بيان اينكه موضوع فراوري چرم نيز يكي از موضوعاتي است كه كشورهاي آفريقايي تمايل زيادي براي جلب صاحب نظران اين عرصه در كشور خود دارند، گفت: اگر فعاليت در زمينه فراوري چرم در كشور غنا مهيا باشد، صنتعگران چرم استان آماده همكاري هستند.

وي با ابراز خرسندي از اينكه تبريز مقصد توسعه روابط بين دو كشور قرار گرفته است، از سرمايه گذاران استاني خواست تا ارزيابي هاي دقيقي از نيازمنديهاي غنا و ظرفيت هاي بازار استان براي ميزباني از هيات اقتصادي غنا در آذربايجانشرقي را انجام دهند.

استاندار آذربايجانشرقي با اشاره گستره فعاليت سرمايه گذاران بخش خصوصي در استان گفت: سهم بخش خصوصي در آذربايجانشرقي 8 درصد بيشتر از متوسط كشوري است.

سفير غنا در تهران نيز از نياز مبرم كشور غنا به اطلاعات خدمات فني و مهندسي خبر داد و گفت: در ايران پتانسيل بسيار بالايي در زمينه همكاري هاي خدمات فني و مهندسي بين دو كشور وجود دارد.

باواه گ. آيمبيلاه با اشاره به فضاي سرمايه گذاري در كشور غنا گفت: مديران اين كشور اهميت بيشتري به سرمايه گذاران فعال در اين كشور مي‌دهند و سرمايه گذاران هميشه در غنا برنده هستند.

وي با بيان اينكه هيچ تهديدي براي تجارت در كشور غنا وجود ندارد، گفت: مطمئن هستيم كه ايران از تكنولو‍‍‍ژي بالايي برخوردار است و مي‌تواند به نيازهاي كشور ما در زمينه هاي مختلف بخصوص در زمينه خدمات فني و مهندسي پاسخ دهد.

وي با اشاره به مشتركات فرهنگي، تاريخي، سياسي، اقتصادي بين دو كشور گفت: بايد به خاطر داشته باشيم كه گسترش روابط تجاري ايران و غنا، منحصر به تهران نيست و سفر به آذربايجانشرقي را با هدف استفاده از ظرفيتهاي اين استان در برنامه ي كاري خود قرار داده ايم. /س

برچسب ها: ایجاد ، خط ، کشتیرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.