سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

مصرف نوشابه در کودکان، موجب اختلالات رفتاری می شود

يك متخصص تغذيه گفت: نوشابه جلوي جذب آهن و كلسيم را گرفته و موجب كم خوني و پوكي استخوان مي شود.

نباتي در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه افزود: با توجه به اين كه از مواد افزودني، فسفات و شيرين كننده در تهيه نوشابه ها استفاده مي شود، استفاده از آن بسيار مضر است و با ورود به بدن سوخت و ساز و متابوليسم فرد را دچار مشكل مي كند، بهتر است كه اين نوشيدني كلا از برنامه غذايي حذف شود.

وي تصريح كرد: خانواده ها سعي كنند از همان سنين كودكي به شدت از دادن نوشابه به فرزندانشان جلوگيري كنند و دوغ را جايگزين آن نمايند، ديابت، افزايش وزن و چاقي مفرط از عوارض استفاده از نوشابه علي الخصوص از سنين كودكي است، همچنين اين نوشيدني مضر موجب اختلالات رفتاري در كودك نيز مي شود.

اين متخصص تغذيه در رابطه با نوشابه هاي ورزشي اظهار كرد: قبل از تهيه اين نوشابه ها حتما بايد به اين نكته توجه شود كه توسط كدام كارخانه ساخته شده اند، چه ميزان مواد افزودني در آن استفاده شده و آيا مورد تاييد وزارت بهداشت مي باشد يا نه.

وي خاطرنشان كرد: مصرف اين نوشابه ها بايد تنها زير نظر مربي ورزشي و متخصص تغذيه و در اندازه مجاز صورت بگيرد، وقتي فردي ورزش مي كند آب و برخي مواد معدني بدن او نظير پتاسيم و كلسيم در اثر تعريق كاهش مي يابند كه مي تواند از طريق استفاده از نمك يا آبليمو نيز آن را جبران كند./س

برچسب ها: نوشابه ، تغذیه ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.