سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی با جهانگیری

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از دستاوردها و تجربیات گرانقدری در حوزه سلامت و بهداشت برخوردار است گفت: گسترش همکاری میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و سازمان جهانی بهداشت می‌تواند زمینه ساز انتقال تجربیات ایران به سایر کشورها باشد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، اسحاق جهانگیری عصر امروز (یکشنبه) در دیدار «علاء الوان» مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی اظهار داشت: دولت ایران از توسعه همکاری‌ها با این سازمان استقبال می‌کند و امیدواریم این همکاری‌ها بتواند موجب تحول و پیشرفت در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم ایران شود.

براساس این خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه موضوع آموزش و بهداشت در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از اولویت فراوانی برخوردار است، تصریح کرد: بخشی عمده ای از بودجه دولت به آموزش و بهداشت اختصاص می‌یابد و سرمایه‌گذاری‌های وسیعی نیز در این دو بخش صورت گرفته به گونه‌ای که امروز در اقصی نقاط کشور بیمارستانهای مجهز با امکانات پیشرفته تاسیس شده است.

وی افزود: البته دولت جمهوری اسلامی ایران همواره برای ارتقاء خدمات بهداشتی و کاهش میزان پرداخت از سوی بیماران تلاش کرده و در این راستا طرح‌های خوبی نیز تدوین شده که امیدواریم هر چه زودتر به مرحله اجرا در آید.

معاون اول رئیس جمهور همچنین به موضوع تحریم‌ها و آثار آن بر خدمات بهداشتی و دارو اشاره کرد و افزود: تحریم‌های اعمال شده علیه ملت ایران از اساس ظالمانه و بر مبنای طرحی نادرست شکل گرفته که بر خلاف گفته دولت‌های غربی، آثار ناشی از آن عمدتاً‌ متوجه مردم ایران است.

جهانگیری افزود: البته دولت همواره در جهت بی اثر نمودن تحریم‌ها تلاش کرده تا مانع از فشار بر زندگی و معیشت مردم شود.

علاء الوان مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی نیز در این ملاقات با اشاره به مذاکرات خود با وزیر بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی گفت: اولویت‌های این وزارتخانه با برنامه‌ها و طرح‌های سازمان جهانی بهداشت هماهنگ است و سازمان علاقه دارد همکاری گسترده‌ای با جمهوری اسلامی ایران در حوزه بهداشت و سلامت داشته باشد.

وی افزود: ایران کشوری بزرگ است که از توانمندی و تجربیات فراوانی در بخش بهداشت و درمان برخوردار است و همواره نقش موثری در سلامت منطقه و حتی فراتر از منطقه ایفا کرده که می‌تواند به عنوان الگویی در کل منطقه مطرح باشد.

علاء الوان تصریح کرد: تحریم کنندگان ایران ادعا می‌کنند که تحریم‌ها خدمات بهداشتی و درمانی را هدف قرار نداده اما در عمل شاهد آن هستیم که این تحریم‌ها تاثیرات منفی بر سلامت و امکانات بهداشتی مردم ایران داشته است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان جهانی بهداشت با اقداماتی که توسط هر کشور و یا سازمان بین‌المللی صورت گیرد و منجر به کاهش دسترسی مردم به دارو و خدمات سلامت شود، مخالف است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.