سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطالعات نشان می دهد؛

کاهش وزن و کند شدن روند رشد با عفونت ژیاردیازیس در ارتباط است

مطالعات نشان می دهند که کاهش وزن و کند شدن روند رشد به ویژه در سنین ابتدایی کودکی، با عفونت های انگلی روده ای مانند ژیاردیازیس در ارتباط است.

موسی رحمانی نژاد ،کارشناس ارشد انگل شناسی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: عفونت های انگلی روده ای شیوع بسیار زیادی در سطح دنیا دارند و به ویژه در بین کودکان مشکلات و عوارض زیادی به دنبال دارند.

وی گفت: کودکان به دلیل پایین بوده سطح ایمنی بدن، تماس بیشتر با خاک و مواد آلوده کننده و عدم رعایت اصول اولیه و ساده بهداشتی بیشتر از افراد بزرگسال به عفونت های انگلی روده ای مبتلا می شوند.

رحمانی نژاد با اشاره به این که ژیاردیازیس یکی از مهم ترین عفونت های انگلی است اظهار داشت: این نوع عفونت مشکلات زیادی را به همراه دارد و می تواند موجب بر هم خوردن برخی از تنظیمات و تعادلات بدن شود.

وی تاکید کرد: مطالعات نشان می دهند که کاهش وزن و کند شدن روند رشد به ویژه در سنین ابتدایی، با عفونت های انگلی مانند ژیاردیازیس در ارتباط است.

رحمانی نژاد یادآور شد: کاهش اشتها، خستگی و بی حوصلگی غیر عادی نیز می تواند از عوارض ابتلا به ژیاردیازیس باشد.

وی خاطر نشان کرد: پیشگیری از ابتلا یا تشدید عفونت ژیاردیازیس موضوعی بسیار مهم است که این موضوع به ویژه در بین کودکان اهمیت به سزایی دارد و می تواند از علایم و عوارض بیماری تا حد بسیار زیادی بکاهد و طول دوره بیماری را کاهش دهد./ح

برچسب ها: وزن ، رشد ، عفونت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.