سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

تدوام يارگيري آمريکا براي حمله نظامي به سوریه/ مخالفت صريح پاپ با هرگونه اقدام نظامي عليه سوريه

جان کري وزير امورخارجه آمريکا اعلام کرده است که تعداد کشورهاي حامي اقدام نظامي عليه سوريه رو به افزايش بوده و این در حالی است که رهبر كليساي كاتوليک نيز با طرح حمله نظامي به سوريه مخالفت كرده و به کشورهای غربی در این زمینه هشدار داده است.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، "جان كري" وزير امور خارجه آمريكا روز گذشته در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با همتاي فرانسوي‌ خود " لوران فابيوس‌" از وجود حمايت گسترده و روز افزون جهاني براي پاسخ قاطع به نظام سوريه به دليل آنچه كه وي استفاده اين نظام از سلاح شيميايي عليه شهروندان خود خواند، خبر داد.   
 
اين دو وزير امور خارجه در كنفرانس مطبوعاتي مشتركشان كه در وزارت امور خارجه فرانسه در پاريس برگزار شد تاكيد كردند تصميمشان براي " تنبيه " نظام سوريه محدود و با اهداف مشخص خواهد بود.  
 
لوران فابيوس با بيان همراهي 7 كشور از  گروه 8 و 12 كشور از گروه 20 اشاره كرد، اتحاديه اروپا و شوراي همكاري خليج فارس نيز با پاسخ قاطع به نظام سوريه موافقند.
 
در ادامه جان كري ضمن ابراز استقبال از بيانيه اتحاديه اروپا اعلام كرد تعداد كشورهايي كه آماده مشاركت در اقدام نظامي عليه نظام سوريه هستند دو رقمي شده است.
 
از سوي ديگر فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه كه از حاميان حمله نظامي به سوريه به شمار مي‌رود گفته كه قبل از انتشار گزارش هيئت تحقيق سازمان ملل نبايد دست به اقدام نظامي زد؛ وي انتظار دارد گزارش اين هيئت تا پايان هفته منتشر شود.  
 
اظهارات جان كري در حالي است كه روز گذشته صدها نفر از شهروندان آمريكايي در مقابل كاخ سفيد دست به تظاهرات زده تا مخالفت خودشان را با هر گونه حمله نظامي احتمالي از طرف دولت آمريكا به سوريه اظهار كنند. 


 
به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران  تظاهر كنندگان پلاكاردهايي در دست داشتند كه روي آن‌ها نوشته شده بود " صلح در سوريه " و " بمباران سوريه از مردم حمايت نمي‌كند بلكه آنان را مي‌كشد ".
 
گفتني است؛ شبکه خبري العالم اعلام کرده قرار است در روز دوشنبه و پس از پايان تعطيلات كنگره آمريكا تظاهرات مشابهي در مقابل ساختمان كنگره برگزار شود چرا كه در اين روز پرونده حمله نظامي آمريكا در سوريه در كنگره مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
 
در پي افزايش موج مخالفت‌ها با احتمال اقدام نظامي آمريكا عليه سوريه، "پاپ فرانسيس" رهبر كليساي كاتوليک نيز با طرح حمله نظامي به سوريه مخالفت كرده است.  
 
وي در جمعي 100 هزار نفري در ميدان سنت پيتر در شهر واتيكان گفته است "خشونت و جنگ به مرگ ختم خواهد شد" همچنين وي از رهبران كشورهاي جهان خواسته تا بشريت را از غم و اندوه و مرگ نجات دهند.
 
"باراک اوباما‌" همچنان تلاش بر اين دارد تا افكار عمومي را در كنار دولت‌هاي جهان براي مقاصد نظامي خود در خاك سوريه همراه كند اما واكنش‌ها و نظرسنجي‌هاي افكار عمومي تا به حال در جهت مخالف برنامه‌هاي وي بوده است.  
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.