سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"نظام مالي و پولي" اسلامي؛ عالي ترين هدف اقتصاد اسلامي

مدير عامل بانک مهر اقتصاد با بيان اينکه عمليات بانکي بدون به افزايش سودآوري و رضايت مشتريان کمک مي کند، گفت: هنوز در اجراي واقعي بانکداري بدون ربا نقص هايي وجود دارد که بايد برطرف شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، غلامحسن تقي نتاج گفت: بايد با اجراي کامل و موثر قانون بانکداري بدون ربا بستر را براي تدوين و اجراي کامل بانکداري اسلامي آماده کنيم.

وي تصريح کرد: هنوز بانکداري اسلامي نداريم بلکه فقط ربا را از نظام متعارف بانکي حذف کرده ايم.

نناج اظهار داشت: قانون عمليات بانکي بدون ربا مقدمه اي براي رسيدن به آرمان بانکداري اسلامي است و عالي ترين هدف ما استقرار نظام مالي و پولي اسلامي است که فراتر از بانکداري اسلامي قرار دارد.

البته نظام پولي و مالي مبتني بر ديدگاه هاي ديني و با اعتقاد اسلامي به سهولت قابل دسترسي نيست و به تلاش هاي اجرايي، علمي و پژوهشي و نظارتي نياز است که کاري پيچيده محسوب مي شود چژون بايد همه بازرهاي اقتصادي  کار، کالا، سرمايه و پول بر اساس آموزه هاي دين و اسلامي؛ نظم سازي شود.

وي افزود: شهيد سيد محمد باقر صدر هم اعتقاد داشت براي تحقق نظام بانکداري اسلامي ابتدا بايد نظام بانکي متعارف در محيط هاي اقتصادي را بررسي و آلودگي ربا را برطرف کنيم.

وي افزود: بايد  محصولات بانکداري اسلامي مبتني بر قوانين و مقررات ديني متناسب با نيازهاي نوين تعريف و ارائه شود که سومين زير ساخت است و در مرحله چهارم بايد بخ توسعه نيروي انساني يا سرمايه انسانيِ آگاه به بانکداري بدون ربا توجه کنيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بانک ، مهر ، اقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.