سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اغلب موارد پوليپ هاي روده با رژيم غذايي و ورزش مناسب قابل پيشگيري است

يک متخصص گوارش و کبد گفت: اگرچه برخي از عوامل ابتلا به پوليپ هاي روده چندان قابل کنترل نيست، اما اغلب موارد اين بيماري با راهکارهايي مانند رژيم غذايي و ورزش مناسب قابل پيشگيري است.

ميثم صدرالهي متخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: پوليپ روده نوعي بافت اضافي در داخل روده است که به علت رشد بيش از اندازه سلول ها ايجاد مي شود.

وي با بيان اينکه ايجاد پوليپ روده مي‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده را افزايش دهد تصريح کرد: عوامل مختلفي در ايجاد پوليپ هاي رود نقش دارند که بسياري از اين عوامل با شيوه هاي زندگي در ارتباط هستند.

صدرالهي افزود: پوليپ هاي روده در اغلب موارد هيچ گونه علامت خاصي ندارند و هنگامي بيمار متوجه آن مي شود که بيماري پيشرفت کرده باشد.

وي يادآور شد: کم خوني، ضعف و خستگي مي تواند از مهمترين علائم اوليه پوليپ روده باشد.

صدرالهي با اشاره به اينکه رژيم هاي غذايي نامناسب و عدم تحرک و فعاليت بدني زمينه ساز ابتلا به بسياري از بيماري ها و نارسايي ها است تاکيد کرد: اگرچه برخي از عوامل ابتلا به پوليپ هاي روده چندان قابل کنترل نيست، اما اغلب موارد اين بيماري ها با راهکارهايي مانند رژيم غذايي و ورزش مناسب قابل پيشگيري است.

وي خاطرنشان کرد: اغلب موارد ابتلا به پوليپ هاي روده در افراد بالاي 50 سال ديده ميشود، به همين دليل پيشگيري از اين بيماري در افرادي که در سنين 50 سال به بعد هستند، اهميت بسيار زيادي دارد./ع2

برچسب ها: بیماری ، روده ، غذا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.