سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس پژوهشگاه رويان:

راه اندازي مجمتع توليد سلول هاي بنيادي

اولين قدم در كاربردي نشان دادن استفاده از سلول هاي بنيادي، مكاني ثابت براي پيشرفت در اين زمينه است كه اخيراً قرار است بودجه اختصاصي به اين موضوع كاملاً حذف شود.

حميد گورابي، رئيس پژوهشگاه رويان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: استفاده از سلول هاي بنيادي براي درمان بيماري هاي مختلف كه به صورت متمركز انجام مي گيرد امكاناتي است كه متأسفانه، امكانات كم مشكل آفرين است.

وي خاطرنشان كرد: ايران، يكي از كشورهايي است كه به روي دانشمندان خود سرمايه گذاري كرده و بدون اينكه از دانشمندان خارجي استفاده كند از دانشمندان ايراني بهره برده است.

وي در خصوص اينكه اقتصاد كشور از اين طريق متبلور خواهد شد، توضيح داد:‌ وابسته نبودن در زمينه استفاده از سلول هاي بنيادي، با محققان و دانشمندان ايراني و درمان بيماران ايراني و بعد بيماران خارجي به اقتصاد كشور كمك خواهد كرد.

وي افزود: با توجه به اينكه سلول درماني در ابتداي راه است و نبايد با كوچكترين اشتباه اين علم دچار خدشه شود و شروع با احتياط و نظارت كافي به موفقيت در اين راه منجر خواهد شد.

وي اظهار داشت: متأسفانه با تلاش هايمان در چهار سال اخير نتوانستيم پيمانكاري را براي ساخت بيمارستاني معرفي كنيم كه اخيراً هم معاونت وزارت راهبردي رياست جمهوري اين بودجه را به طور كامل حذف خواهد كرد.

وي افزود: در طي هفته هاي گذشته طرح يك مجتمع توليد سلول هاي بنيادي و فرآورده هاي آن با كمك بخش خصوصي در حال برنامه ريزي است تا در دو، سه سال آينده محلي براي پيشرفت سلول هاي بنيادي در كشور و همچنين بيمارستاني كه سلول هاي بنيادي مورد نياز بيماران را به طور مطمئن تحويل بدهيم.

وي خاطرنشان كرد: مرحله اول پيشرفت استفاده كاربردي و آموزش به همكاران پزشك است كه بدون محل مشخص تقريباً غيرممكن است./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.