سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

واكنش مجمع نمايندگان استان كردستان به برگزاري همايش "احزاب كردها" در اقليم كردستان عراق

رئيس مجمع نمايندگان استان كُردستان با اشاره به برگزاري همايش "احزاب كرُدها" در اقليم كُردستان عراق گفت: كُردهاي جمهوري اسلامي در همايشي كه قاتلان جوانان ايران در آن حضور دارند، شركت نخواهند كرد.

سيدمحمد بياتيان نماينده بيجار و رئيس مجمع نمايندگان استان كُردستان با اشاره به برگزاري همايش "احزاب كرُدها" در اقليم كُردستان عراق به خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: كُردهاي جمهوري اسلامي در همايشي كه قاتلان جوانان ايران در آن حضور دارند، شركت نخواهند كرد.

وي افزود: ما نه تنها آن احزاب را به رسميت نمي‌شناسيم، بلكه معتقديم دست آنها تا مرفق به خون جوانان جمهوري اسلامي ايران آلوده است.

بياتيان تصريح كرد: در اين همايش احزاب كُردي اقليم‌هاي كردستان عراق، تركيه، سوريه و ايران دعوت شده‌اند و حتي برخي احزاب مثل پژاك حضور دارند كه پرونده جنايت آنها همچنان مفتوح است.

رئيس مجمع نمايندگان استان كُردستان، خاطرنشان كرد: در انتخابات 24 خرداد سالجاري، بيش از 65 درصد از مردم  استان كُردستان در انتخابات شركت كردند و حدود 72 درصد آنان به آقاي روحاني راي دادند، بنابراين مردم اين خطه خودشان را جزئي از جمهوري اسلامي ايران مي‌دانند.

بياتيان افزود: ما معتقديم در هر كجاي عالم كُرد وجود دارد ايراني است، منتهي كسي كه در مقابل خواسته و اراده ملت بايستد از هر قوم و زباني كه باشد، دشمن ماست.

وي در پايان تصريح كرد: باني اين همايش اقليم كُردستان عراق است و ما آن را محكوم مي‌كنيم و در صورتي كه به فاز اجرايي برسد با ارائه بيانيه‌اي اين نشست را محكوم خواهيم كرد.

انتهاي‌پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.