سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت تسهيلات به بافندگان فرش در اردبيل

براي بافندگان فرش در استان اردبيل تسهيلات پرداخت شده است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگارانرئيس اداره فرش استان اردبيل از عقد تفاهم نامه با بانک تجارت، صادرات، سپه و کشاورزي براي پرداخت تسهيلات بانکي به بافندگان فرش خبر داد و گفت: در اين زمينه در يک سال گذشته 14 ميليارد تومان تسهيلات به بافندگان پرداخت شده است.
سيدي همچنين از فعال بودن 150 کارگاه غير‌متمرکز فرش خبر داد و افزود: در اين کارگاه‌ها بيش از صدها نفر فعاليت مي‌کنند که اميدواريم فعالان اين کارگاه‌ها را از تسهيلات مشاغل خانگي و همچنين طرح‌هاي پشتيباني که در اين زمينه وجود دارد بهره‌مند کنيم.
سيدي گفت: هيچ محدوديتي براي پرداخت وام مشاغل خانگي به بافندگان فرش وجود ندارد و ما تمام سعي‌مان را به کار گرفتيم تا براي بافندگان همچنان اين تسهيلات را پرداخت کنيم که مجوز 7 هزار و 600 مشاغل خانگي را نيز براي پرداخت تسهيلات بانکي به صاحبان اين مشاغل دريافت شده است.
سيدي گفت: براي 10 هزار و 300 بافنده فرش  بيمه تکميلي صادر شده واستان اردبيل در بين 31 استان کشور اولين استاني است که براي بافندگان خود کارت طلايي صادر کرده و به صورت ويژه از بيماران خاص و دچار مشکلات فراوان در اين زمينه حمايت کرده و در اعمال جراحي نيز با کمک اين کارت‌ها هزينه‌ها را به شدت کاهش  داده است.
رئيس اداره فرش استان اردبيل افزود: ميزان توليد فرش در استان اردبيل بر اساس ميانگين 150 تا 180 هزار متر‌مربع است که با فعال کردن انجمن طراحان از نقشه‌هاي اصيل فرش در توليد اين هنر اصيل ايراني حمايت مي کنيم.

برچسب ها: فرش ، اردبیل ، بافندگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.