سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قديري ابيانه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حاكميت "قانون جنگل" بر شوراي امنيت دست آمريكا را براي جنايت باز گذاشته است

يك كارشناس علوم دفاعي و استراتژيك گفت: مکانیزمی در شورای امنیت برای محکومیت هر نوع جنایت توسط آمریکا، انگلیس و فرانسه و دولت‌های دست‌نشانده آن‌ها وجود ندارد‌ همچنین دست آن‌ها برای به سرانجام رساندن اهداف شوم خود با توجه به برخورداری از حق ناحق وتو و حاکمیت قانون جنگل بر شورای امنیت باز است.

"محمدحسن قدیری ابیانه" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حمایت بی چون و چرای غرب و سازمان ملل از جنایت‌های آمریکا و همچنین محکوم نکردن حملات سایبری این کشور گفت: آمریکا و عربستان در تجهیز تروریست‌ها به سلاح شیمیایی و استفاده آن علیه مردم سوریه، نقش اصلی را ایفا کردند و هدف آن‌ها از این کار متهم کردن سوریه به ارتکاب چنین جنایتی بوده تا بهانه برای دخالت در امور خاورمیانه را پیدا کند.
 
وی ادامه داد: در حقیقت آمریکا و رژیم صهیونیستی هستد كه بايد با توجه به داشتن سلاح‌های شیمیایی، میکروبی و اتمی همچنین استفاده آن عليه ساير كشور‌ها خصوصا كشورهاي مسلمان و سابقه آن‌ها در استفاده از ضایعات اورانیوم  که به آن بمب‌های کثیف می‌گویند، محكوم شوند و ایالات متحده و رژيم غاصب صهيونيستي از انجام چنین جنایاتی هیچ ابایی ندارد.
 
قدیری ابیانه تصریح کرد: مکانیزمی در شورای امنیت برای محکومیت هر نوع جنایت توسط آمریکا، انگلیس و فرانسه و دولت‌های دست‌نشانده آن‌ها وجود ندارد، همچنین دست آن‌ها برای به سرانجام رساندن اهداف شوم خود با توجه  به برخورداری از حق ناحق "وتو" و حاکمیت قانون جنگل بر شورای امنیت باز است.
 
این کارشناس سیاست خارجی، با اشاره به افشاگری‌های اسنودن و حملات سایبری آمریکا به کشورهای دیگر اظهار داشت: تخلف آمریکا در روابط بین‌الملل حد و مرزی ندارد و یکی از نمونه های آن حملات سایبری به کشورهای دیگر و حتی کشورهای هم‌پیمان خود بوده است که نمونه‌ای از آن جاسوسی از مقامات وزارت خارجه فرانسه و رصد کردن گفت و شنود و مکاتبات آن‌ها و همچنین جاسوسی از روسای مکزیک و برزیل نام برد که اخیرا با اعتراضات مقامات برزیلی نیز همراه بوده است.
 
وی در ادامه افزود: واقعیت این است که افشاگری‌های اسنودن نشان‌دهنده مخالفت‌های درونی آمریکا با مداخلات کشورشان در امور سایر کشورها است و می‌توان گفت آمریکا به طور مرتب ضرباتی را از درون و بیرون به خاطر اقدامات خود دریافت می‌کند.
 
محمدحسن قدیری ابیانه در پایان خاطرنشان کرد: هرگونه تندروی از سوی آمریکا با مخالفت‌های شدیدی از درون و بیرون این کشور همراه است، ضمن اینکه آمريكا قدرت سابق را ندارد و هرگونه دخالت نظامی در کشورهای دیگر در نهایت سقوط این کشور را از موقعیت تک ابرقدرتی نزدیک‌تر می کند؛ همچنين جهان در حال چند قطبی شدن بوده و قطب بزرگ اسلامی به رهبریت ايران بر اثر بیداری اسلامی در حال شکل گیری است.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.