سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

کشت مکانیزه 20 هزار هکتار از شالیزارهای بابل

کشاورزان بابلی امسال بیش از 20 هزار هکتار از زمین های شالیزاری خود را به صورت مکانیزه برداشت کرده و پس از آن، این سطوح را به کشت مجدد و پرورش رتون اختصاص داده اند.

مدیر جهاد کشاورزی بابل در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت:با ارتقاء آگاهی کشاورزان از فواید بسیار کشت دوم و ترویج این کشت می توان زمین های حاصلخیز را از شش ماه بی استفاده ماندن خارج ساخت.

غلامی با اشاره به اینکه ضریب کشت بالای 86/1 در زمین های شالیزاری این شهرستان وجود دارد افزود: ارتباط میان کشاورزان و مروجان و محققان کشت دوم، میزان بذر و تاریخ کاشت، توصیه های کودی بر اساس آزمون خاک و چگونگی اجرای برنامه ها بر اساس توصیه های کارشناسان مورد توجه جدی کشاورزان و بهره برداران قرار گیرد.

وی درخصوص کشت مجدد و پرورش رتون تصریح کرد : پرورش رتون یکی از راه های مهم افزایش محصول برنج بوده که علاوه بر افزایش محصول، افزایش درآمد کشاورزان و استفاده بهینه از منابع را نیز بهمراه دارد.

مدیرجهادکشاورزی بابل با بیان اینکه این کار نیازمند توجه ویژه به مسائل فنی کاشت، داشت و برداشت محصول است، گفت: تسریع در عملیات برداشت برنج و آماده سازی زمین برای نشاء مجدد و پرورش رتون از مزایای برداشت مکانیزه برنج است./س

برچسب ها: کشت ، مکانیزه ، شالیزار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.