سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاونت و مراقبت و پرستاري وزارت بهداشت نياز امروز نظام سلامت است

معاونت و مراقبت و پرستاري وزارت بهداشت نياز امروز نظام سلامت است و اجراي قانون ارتقا بهره وري مشكلات پرستاري را برطرف مي كند.

خدايار عشوندي، عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي همدان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: اگر قوانين مصوب (ارتقاء بهره وري و قانون تعرفه گذاري) در حوزه پرستاري به طور كامل اجرا شود، بخش قابل توجهي از مشكلات پرستاران كه همه روزه با آن درگيرند، حل مي شود.

وي گفت: بي عدالتي در پرداختي هاي نظام سلامت از ديگر مسائلي است كه موجب آزردگي پرستاران شده است، زيرا دريافتي جامعه پرستاري نسبت به ساير تيم درمان به ويژه پزشكان بسيار پايين است و چنين روالي در هيچ جاي دنيا وجود ندارد.

وي تصريح كرد: شايد در حقيقت كمبود پرستار به شدتي كه امروز در بالين با آن مواجه هستيم ناشي از نبود فارغ التحصيل در اين رشته نيست بلكه متأسفانه بسيارند فارغ التحصيلاني كه مدرك هم گرفته اند ولي به دليل عدم تناسب حقوق و مزاياي اين رشته به علت سنگيني كار به اين حرفه تن نمي دهند و به كار پرستاري مشغول نمي شوند و با عناوين كارشناسي و غيره در بخش هاي غير بالين يا در مشاغل غير مرتبط فعاليت مي كنند.

عشوندي، اجراي كامل قوانين و مصوبات حوزه پرستاري را راهكاري براي كاهش مشكلات موجود در حرفه پرستاري و تمايل هرچه بيشتر افراد براي تحصيل در اين رشته و جذب فارغ التحصيلان پرستاري به خدمات مراقبتي و پرستاري در بالين عنوان كرد و از دولت و وزير بهداشت خواستار توجه هرچه بيشتر به اين مقوله شد./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.