نظام بهداشت و درمان نیازمند سیاست های بهداشتی است تا با تغییر مدیریت ها قائل به شخص نبوده و همچنان قوانین مشخص و شفاف باشد.

دکتر سید ابراهیم هاشمی، عضو هیات مدیره صنعت پخش ایران با بیان اینکه نیازمند سیاستهای بهداشتی (health policy) هستیم به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان داشت:با استفاده از خبرگان حوزه سلامت باید به تدوین سیاست های بهداشتی بپردازیم بطوریکه سیاستگذاری ها کاملا شفاف و مشخص بوده و فردی نباشد.

وی افزود:واقعی شدن بودجه و تعرفه نظام سلامت چالش اصلی حوزه بهداشت و درمان است که باید مورد توجه دولت جدید نیز قرار بگیرد.
 
وی با تاکید براینکه اگر بودجه ها واقعی شود و منابع و ماخذ نظام بیمه ای نیز به درستی تامین شوند بسیاری از معضلات نظام سلامت مرتفع خواهد شد اذعان داشت:با اجرای چنین سیاستی تمامی مسائل قابلیت اجرایی خواهند داشت و تا زمانی که قانونگذاران و مجریان نگاه هزینه ای به سلامت داشته باشند مشکلات به قوت خود باقی خواهد ماند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان ملل برای بررسی پیشرفت کشورها سه شاخص را مد نظر دارد گفت:درآمد ناخالص ملی ،نظام سلامت و ارزیابی آن و تحصیلات و آموزش از جمله شاخصهای این سازمان محسوب میشود که در کشور ما سلامت و آموزش جزء شاخصهای هزینه بر محسوب میشود.

وی خاطرنشان ساخت:تا زمانی که در نظام سلامت سرمایه گذاری نداشته و آن را هزینه بر بدانیم در بخشهای مختلف بهداشت و درمان مشکلاتی خواهیم داشت که نیازمند تغییر نگاه مسوولان به این حوزه است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار