سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور گواهينامه بومي بودن فناوري براي شركت هاي توليدي

معاون تجاري سازي و ارتباط با صنعت سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران:براي اطمينان مصرف كنندگان، گواهينامه بومي بودن فناوري براي شركت هاي توليدي صادر شده است.

سعيد زرندي، معاون تجاري سازي و ارتباط با صنعت سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: براي اطمينان مصرف كنندگان، گواهينامه بومي بودن فناوري پنج را براي شركت هاي توليدي صادر كرده ايم.

وي افزود: اگر قرار است چشم اندازهاي ايران در افق 1404 در حوزه صنعت و اقتصاد عملي شود، بدون توجه به دانش بومي و بومي سازي فناوري كاري از پيش نخواهيم برد و لازمه تحقق اقتصاد مقاومتي برنامه ريزي آگاهانه براي نيازهاي تكنولوژيك كشور است.

زرندي با اشاره به اهميت صنايع دانش بنيان و نقش اساسي بومي سازي فناوري در كشور گفت: هر چند در اين عرصه نبايد به دنبال اختراع مجدد چرخ بود، اما بايد قبول كنيم بسياري از برندهاي صنعتي و تجاري مطرح دنيا حاضر به ارائه دست آوردها و علوم خود به بقيه كشورها نيستند و شمار زيادي از تكنولوژي هاي برتر در حوزه هاي مختلف تنها در اختيار چند كشور معدود در دنيا قرار گرفته كه بايد اين تهديدها را با برنامه ريزي به فرصت تبديل نمود.

زرندي تصريح كرد: ضروري است بتوانيم در زنجيره توليد تكنولوژي در منطقه غرب آسيا برنامه ريزي كنيم البته در گام نخست نيازمند شناخت فناوري ها و توليدات بومي در كشور مي باشيم و لازم است مرجعي قابل اعتماد ميزان بومي بودن تكنولوژي را محاسبه و ارائه نمايند./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.