سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتحادیه چاپخانه داران شهرکرد:

ایران ظرفیت توسعه صادرات آثار چاپی را دارد

سید محسن علوی گفت: ایران با توجه به استعدادهای موجود در کشور، قابلیت و ظرفیت توسعه صادرات آثار چاپی را دارد که باید برای این توسعه برنامه ریزی اصولی انجام شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد رسانی جشنواره صنعت چاپ؛ سید محسن علوی رئیس اتحادیه چاپخانه داران شهرکرد، برگزاری جشنواره را راهی برای نمایش ظرفیت ها و پیشرفت های هر حوزه توصیف کرد که می تواند چشم انداز آینده را نیز تعیین کند.

وی با تاکید بر شکوفایی زحمات، ظرفیت ها و استعدادهای هنری دست اندرکاران صنعت چاپ در نتیجه برگزاری جشنواره و مسابقات چاپی، گفت: در صورت شکوفایی این صنعت است که در سطح منطقه، خاورمیانه و جهان فرصت عرض اندام پیدا می کنیم.

علوی مهم ترین نقش جشنواره ملی صنعت چاپ را شناساندن این صنعت به مردم، جامعه و به ویژه مسئولان ذی ربط فرهنگی و اقتصادی دانست.

این چاپخانه دار افزود: پیش از این مسئولان تنها از نگاه فرهنگی به صنعت چاپ می نگریستند اما با اقدامات اخیر و هم چنین سرمایه گذاری های صورت گرفته برای حمایت از اهالی این صنعت، جنبه اقتصادی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران شهرکرد ضعف جشنواره ملی صنعت چاپ را متمرکز بودن آن در تهران توصیف كرد و گفت: بسیاری از شهرهای بسیار کوچک در سراسر کشور فعالیت هایی انجام می دهند که با توجه به امکانات بسیار محدودشان در سطح بسیار بالا است و این نشان از استعدادهای نهفته چاپی دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در دوره جدید جشنواره قرار است آثار چاپی از سراسر کشور مورد ارزیابی قرار گیرد و فکر می کنم با این تمرکز زدایی می توانیم در آینده نزدیک شاهد رشد چشم گیر صنعت چاپ در سراسر کشور باشیم. 

علوی در پایان صحبت های خود با بیان این که درآمد حاصل از تولیدات چاپی بسیاری از کشورهای پیشرفته از صادرات نفتی ایران بالاتر است، تصریح کرد: با توجه به استعدادهای موجود در کشور، ایران نیز قابلیت توسعه صادرات آثار چاپی را دارد که البته باید برای این توسعه برنامه ریزی اصولی انجام شود./ص
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.