سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمد کاوری :

جشنواره فیلم اولی ها حرکت صحیح در جهت کشف استعدادها

کیفیت استاندارد در ساختار فیلم های اولی مهم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، احمد کاوری کارگردان سینمای ایران در باره ملاک هایش برای انتخاب و داوری فیلم های اولی عنوان کرد : در انتخاب فیلم های اولی مهم ترین نکته برای داوران این است که این فیلم ها تجربه اول فیلم سازان است و هنوز به پختگی تکنیکی و فیلم سازی نرسیده اند.

سازنده خود زنی با اشاره به وجود اصول ثابت در هر داوری و انتخاب تاکید کرد :  در هر جشنواره داشتن کیفیت استاندارد در ساختار فیلم برای هر داور و انتخاب کننده ملاک اصلی و مهمی است و در جشنواره فیلم اولی هم تلاش کردم چنین ویژگی را در کار انتخاب و داوریم رعایت کنم و فیلم ساز جوانی که در ساخته اش توانسته آموزش های تئوری را به نحو شایسته ای در فیلمش ارائه کرده مورد توجه قرار می گیرد .

وی با اشاره به لزوم نگاه صحیح فیلم ساز به سینما گفت : اگر این نگاه صحیح در فیلم ساز جوان وجود داشته باشد می تواند در کارش پیشرفت کند و فیلم های خوبی بسازد.

کاوری با اشاره به مناسب بودن سطح تولیدات هنرجویی در انجمن گفت: گاهی مواقع باور نمی شد که این اثر، کار اول فیلمساز باشد و حداقل بیست فیلم کوتاه را در ارزیابی ها دیدم که قابلیت شرکت در جشنواره های سراسری و رقابت با فیلمسازان را دارد که نشان از آموزش صحیح و موفقیت انجمن در کشف استعدادهای جوان در سراسر کشور است. 

دومین جشنواره فیلم اولی ها توسط انجمن سینمای جوانان ایران و به دبیری هاشم میرزاخانی از 16 تا 19 شهریور ماه به طور همزان در سراسر کشور برگزار می شود./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.