سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت هاي خصوصي زمينه ساز "رشد اقتصادي" مي شوند

فعاليت شرکت هاي خصوصي در کشور باعث گستردگي بازار مي شود، به طوريکه با خود سودآوري، بهره وري، اشتغال، ابداعات و ثبات اقتصادي را به ارمغان مي آورد.

محمد حسين فاتحي کار کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بيان مطلب فوق گفت: علاوه بر مشکلات کلاسيک اقتصادي در راه خصوصي سازي، کشور با مشکلات ساختاري ديگري مانند قوانين ناقص مالکيت و استخدام نيروي کار و مشکلات جاري مانند قلت سرمايه و محدوديت هاي ارزي مواجه است.

وي افزود: بايد به شرکتهاي بخش خصوصي و شرکت هاي خصوصي شده جديد ميدان عمل وسيعي داد تا ضمن سودآوري، بهره وري خود را افزايش دهند.

فاتحي تصريح کرد: از تجميع بهره وري اين شرکت ها است که بهره وري کل اقتصاد افزايش مي يابد و زمينه ساز رشد اقتصاد مي شود.

وي با بيان اينکه فضاي پولي و مالي کشور نيز بسيار حائز اهميت است افزود: سياست هاي معقول پولي و نرخ بهره مناسب به همراه کاهش در کسري بودجه دولت که ازدحام پولي و مالي در کشور جلوگيري  کند ضروري است.

فاتحي خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد فوق تشکيل يا تقويت نهادها و مراکز غير دولتي که به شکل تخصص به مشاوره و راهنمايي مي پردازند، آموزش هاي حرفه اي و تخصص مي دهند در سطوح ملي و بين المللي، مبادرت به اطلاع رساني مي کنند نيز تا حد زيادي به امر خصوصي سازي کمک مي‌کند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: رشد ، اقتصادی ، ارزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.