سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يادداشت//

حذف شعر فارسي از روي مقبره نظامي/ غرض ورزي براي رشد "پان تركسيم" يا اقدامي ساده لوحانه؟

"پان تركيسم" كه در سال‌هاي اخير پله پله پيش رفته و به صورت زيرپوستي تا جدايي طلبي ترك‌ها از ايران حركت كرده، اين بار به نظر در قالب حذف شعر فارسي از روي مقبره نظامي متجلي شده است.

باشگاه خبرنگاران- "پان تركيسم" كه در سال‌هاي اخير پله پله پيش رفته و به صورت زيرپوستي تا جدايي طلبي ترك‌ها از ايران حركت كرده، اين بار به نظر در قالب حذف شعر فارسي از روي مقبره نظامي متجلي شده است. 

گفتني است؛‌ كه در گذشته نه چندان دور فرقه‌اي به نام "پان تركيسم" با محوريت جدايي طلبي استان‌هاي آذري زبان ايران چنان در تار و پود زندگي كشورهاي ترك زبان ريشه انداخت و رشد كرد كه همچون گياهي عشقه مانند جان آذري‌ها را به خطر انداخت. 

اين روزها اما با انتشار خبري با مضمون حذف شعر فارسي نظامي از روي مقبره وي بار ديگر احتمال فعاليت گسترده فرقه "پان تركيسم" قوت گرفته و نام اين فرقه را بر سر زبان‌ها انداخته است. 

گويا "پان تركيسم" قصد آتش‌بس نداشته و همچنان در فكر آتش افروزي است. 

لازم به ذكر است؛ كه از جهتي ديگر مي‌توان حذف شعر فارسي از روي مقبره نظامي در كشور آذربايجان را نشانه علاقه كشورهاي همسايه ايران به مصادره تاريخچه فرهنگي كشورمان دانست كه بار ديگر با سكوت مسئولان فرهنگي اين مرز و بوم مواجه شده و به گفته برخي از اهالي ادب چشم به دست ياري سازمان‌هاي بين‌المللي و يونسكو دوخته است./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
احمد اشرفي نوشنق
۲۰:۱۹ ۰۹ تير ۱۳۹۳
واقعا جاي تاسفه