سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنرمند با كليشه‌اي شدن مي‌ميرد

بازيگران يا كارگردانان بدون جسارت نپذيرفتن ريسك در يك نقش يا يك سبك كليشه مي‌شوند.

"بهرنگ توفيقي" كارگردان تلويزيون در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران،‌ گفت: اساسا در انتخاب بازيگر بايد از تيپ‌هاي شخصيتي و چهره‌هاي جديد استفاده كرد تا در سطح سينما شاهد پيشرفت باشيم. بازيگران بايد در خدمت فيلم و فيل منامه باشند و نبايد به سبب آنكه ايفاي يك نقش بسيار خوب و پرمخاطب بوده چندين بار در صدد تكرار آن باشند تا شايد توفيقي دوباره و شبيه بار اول نصيبشان شود چنين بازيگراني كم‌جسارت و به نوعي تنبل در زمينه انتخاب شخصيت محسوب مي‌شوند. 

وي عنوان كرد: كارگردان و بازيگر بايد در طي توليد يك اثر با يكديگر تعاملاتي برقرار كنند كه اين موضوع تا حدي به روحيات و شخصيت واقعي بازيگر و تعهدات كاري‌اش برمي‌گردد.  يك كارگردان از بازيگرش توقع دارد كه بيشترين انرژي‌اش را براي ايفاي نقش و هر چه بهتر شدن آن بگذارد كه اين امر تأثير شگرفي در توليد فيلم دارد و اين انگيزه در چهره‌هاي جديد يافت مي‌شود. 

"توفيقي" كليشه‌اي شدن يك بازيگر در تيپ يا شخصيتي و يا يك كارگردان در يك سبك كاري را در جا زدن و مرگ كاري او خواند و گفت: يك بازيگر و يا كارگردان هر زمان كه احساس كند تكراري و كليشه شده است بايد فكري به حال اعتبار و شهرت خود بكند، در غير اينصورت اين روند هيچ كمكي به پيشرفت كاري وي نخواهد كرد. 

اين كارگردان اظهار داشت: در صورتي اين روند پذيرش فكر نكردن چهره و استعدادهاي جديد ادامه يابد انگيزه‌ها به ندرت از بين خواهد رفت و تكرار در سينما و تلويزيون باعث ركود و يكنواختي آن خواهد شد./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.