سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در حاشیه پزشکی ۲۰:۳۰ چه گذشت:

از سرنگ‌های چینی تا یک متخصص و چند تخلف!

حاشیه های پزشکی این هفته به سراغ سرنگ های چینی در داروخانه ها رفته، همچنین یک متخصص که برای چند روز گذشته بازداشت شد دارای چند تخلف است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، حاشیه های پزشکی این هفته به سراغ سرنگ های چینی در داروخانه ها رفته، همچنین یک متخصص که برای چند روز گذشته بازداشت شد، دارای چند تخلف است. ظرف چند روز گذشته، موسسه استاندارد اعلام کرد سرنگ های چینی آلوده در داروخانه ها موجود است،بلغاری،معاون موسسه استاندارد در این زمینه گفت: 
در ۱۵ استان کشور حدود ۵ هزار سرنگ را خریداری و آزمایش کردیم و پس از آزمایش های فراوان مشخص شد در آن اجسام خارجی  وجود دارد. 

کیوان، مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در پاسخ افزود : در تاییدیه مرداد ماه در مورد سرنگ هایی که غیر استاندارد اعلام شد باید دید که نمونه این سرنگ ها در داروخانه ها موجود است؟ 

بلغاری ادامه داد: بلی، متاسفانه در داروخانه ها موجود است و قرار بود وزرات بهداشت سرنگ های چینی آلوده که به مردم ارائه می شود را جمع آوری کند و چنین نامه ای را به دفتر دکتر کاظمی همراه با نمونه و نتیجه آزمون ارسال شده است. 

مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در پاسخ صحبت های بلغاری اظهار داشت:با ارائه سند از تشویش اذهان عمومی جلوگیری کنید و در صورتی که در داروخانه ای این مشکل وجود داشت آن موقع  تعیین تکلیف می کنیم، که خبرنگار حاشیه پزشکی با مراجعه به یک داروخانه در زمینه سرنگ های چینی سوال کرد و داروخانه دار در جواب گفت: سرنگ های چینی وجود دارد و مجوز 
دار است، به عبارت دیگر موقعی که از وزارت بهداشت مجوز می گیرد یعنی استانداراد هست!!! 

*متوفی که در بیمارستان ماند 

این بیمارستان خصوصی برای چندمین بار است که سوژه بیست و سی می شود  اما تخلف این بار با دفعات قبل متفاوت است. 
ماجرا از این قرار است که شخصی که در این بیمارستان فوت کرده، جنازه اش را به خانواده اش نمی دهند. 

خانواده متوفی می گویند دو روز است که این شخص  فوت کرده ولی بیمارستان جنازه را تحویل  نمی دهد و هنگامی که خواستیم وثیقه ای بگذاریم گفتند:فقط ۵ میلیون تومان پول نقد و چک هم قبول نمی کنند. 

یکی از نزدیکان این متوفی هم افزود: زیر میزی می خواهند و می گوید این پول حق من است. 

در همین زمینه، رضوی،رئیس اداره نظارت بر درمان وزارت بهداشت تاکید داشت:خلاف قانون است و جسد را باید تر خیص کنند اما، آقای دکتر محض اطلاع شما،تماس ما با بازرسین دانشگاه علوم پزشکی تهران بی اثر بود و پول همراهان فرد فوت شده، موثرتر. 

*یک متخصص و چند جریمه!!! 

در خبر ۲۰:۳۰ از فردی گفتیم که خودش را متخصص قلب و عروق معرفی می کرد، در صورتی که هیچ مدرکی دال بر  این تخصص نداشت. 

بازرسین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، می گویند این آقای به اصطلاح پزشک، تا به حال سه بار در دام  آنها گرفتار شده، ولی باز هم کارش رو شروع کرده است. 

صفاتی،رئیس اداره نظارت بر درمان شهید بهشتی به خبرنگار حاشیه های پزشکی گفت آخرین بار این شخص به صورت قطعی ۵ میلیون تومان جریمه شده و همچنین با جعل شماره نظام پزشکی متعلق به فردی که ساکن ارومیه است صد هزار تومان دادگاه وی را جریمه کرده، و در آخرین  بار، ۳ هفته پیش اطلاع دادند که این شخص مجددا در  مرکزی در منطقه ۲۲ تهران، مشغول به فعالیت هست، که مربوط به یکی از روزنامه های کثیر الانتشار در سال ۸۱ است که وی را فردی مجرم و 
تحت پیگرد قرار داده است. 

*مشکل اورژانسی 

آمبولانس ۱۱۵، به جای حل  مشکل بیمار اورژانسی ، ابتدا سراغ مشکل اورژانسی خودش رفت. 
در این زمینه یک شاکی به خبرنگار حاشیه های پزشکی تصریح کرد: برادر من دچار سانحه شد و طی تماسی که با  اورژانس تهران داشتیم برای بار نخست نزدیک مرکز اورژانس توقف کرد که علت را جویا شدم و گفتند می خواهیم کارت سوخت بگیریم و پس از آن به پمپ بنزین مراجعه کرد و برای بار دوم پرسیدم؟ خب این کارها را می شود قبل از ماموریت هم پیش بینی کرد. 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.