مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: به منظور رفع کمبود سرنگ انسولین برخی از تولید کنندگان داخل سرنگ‌های وارداتی را با نام تولید داخل وارد بازار می‌کنند.

دکتر کیوان، مدیر کل اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: همه دنیا از چین  تجهیزات پزشکی خریداری می‌کنند که کشور ما هم از این موضوع  مستثنی نیست باید توجه داشت که سرنگ‌های مختلف حدود 10 تا 15 سال است  که از چین وارد کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه آخرین محموله واردات سرنگ مربوط به سال 91 بوده و امسال تا به حال هیچ گونه وارداتی در خصوص سرنگ به کشور صورت نگرفته است عنوان کرد: یک ماه و نیم  پیش جلسه‌ای با تولید کنندگان داخلی در زمینه سرنگ به خصوص سرنگ انسولین بر پا شد که با آنها تعهد کردیم که باید ظرفیت تولیدشان در سرنگ به خصوص سرنگ انسولین را تا آخر سال افزایش دهند تا واردات را قطع کنیم.

کیوان با تاکید بر این که نیاز عمده ما به سرنگ انسولین است افزود: ظرفیت پایین تولید سرنگ انسولین باعث شده که حتی برخی از تولید کنندگان داخلی سرنگ‌های انسولین وارد کشور کنند و به نام تولید داخل وارد بازار کنند که صلاح نیست اسم آورده شود در واقع این تولید کنندگان برای این موضوع دلایلی همچون نبود ظرفیت کافی و ارزان تر تمام شدن عنوان می کردند، بنابراین وقتی ظرفیت ها را افزایش دهیم دیگر نیازی به واردات سرنگ انسولین نداریم.

وی خاطر نشان کرد: سرنگ‌ها مشمول استاندارد اجباری هستند و وقتی سرنگ‌های وارداتی وارد گمرک می‌شوند از محموله نمونه برداری می شود اگر مطابق با استاندارد باشند اجازه ترخیص به آنها داده می‌شود./ح
برچسب ها: سرنگ ، انسولین ، چین ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار