سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«مزار شریف» اواسط مهرماه كلید می‌خورد

منوچهر شاهسواری از پایان بازنویسی فیلمنامه «مزار شریف»، آغاز پیش‌تولید از هفته آینده و كلید خوردن این فیلم در اوسط مهرماه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سوره سینما، منوچهر شاهسواری تهیه‌كننده «مزار شریف» درباره این پروژه محصول حوزه هنری گفت: در مراحل پایانی بازنویسی فیلمنامه هستیم. پایان این هفته بازنویسی تمام می‌شود و بعد از آن پیش تولید اصلی اتفاق می‌افتد. ما به نوعی بخشی از پیش‌تولید را كه شامل تحقیق و پژوهش و مراجعه به كارشناسان این موضوع بود را انجام داده‌ایم و در حال حاضر نسخه ششم فیلمنامه دارد بازنویسی می‌شود.

وی افزود: در پیش‌تولید اصلی به سراغ انتخاب عوامل اصلی این فیلم خواهیم رفت. برای سفر به افغانستان منتظر هماهنگی‌های اداری با وزارت امور خارجه هستیم كه دوستانمان در حوزه هنری دارند تلاش می‌كنند تا حمایت جدی وزارت را برای همكاری جلب كنند. اواسط مهرماه امیدوارم كه فیلم را كلید بزنیم.

۱۳ سال قبل طالبان در شهر مزار شریف افغانستان طی یك ماجرای تروریستی هشت نفر از دیپلمات های ایرانی و یك خبرنگار را به شهادت رساندند و از میان آنان تنها یك نفر نجات پیدا كرد.

حوزه هنری در سلسله تولید فیلم‌های مبتنی بر ارزش‌های انقلابی این بار به سراغ تولید فیلمی بر این اساس رفته است. حسن برزیده مبتنی بر این ماجرا،  فیلمنامه‌ای نوشته كه قرار است توسط سازمان سینمایی سوره به كارگردانی برزیده به تولید برسد./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.