سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران:

ارتقای کیفیت دارو در بهای تمام شده محصولات لحاظ نشود

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران با بیان اینکه نظارت دقیق بر کیفیت دارو باید یکی از اولویت های وزارت بهداشت باشد گفت:در آشفته بازار کنونی بحث کیفیت دارو مورد غفلت واقع شده که در دولت جدید وزارت بهداشت باید نظارت دقیق و موثر بر کیفیت داروها داشته باشند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛  دکتر سید حمید خوئی ، رئیس انجمن علمی داروسازان ایران در حاشیه برگزاری دوازدهمین کنگره انجمن علمی داروسازان ایران در جمع خبرنگاران گفت: وزارت بهداشت باید با حمایت عملی از تولید کنندگان در جهت واقعی سازی قیمت داروها  حرکت کرده و تولید کنندگان را به منظور ارتقای کیفیت محصولات یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه هزینه ارتقای کیفیت دارو نباید در بهای تمام شده  محصولات در نظر گرفته شود اظهار داشت : در این صورت تولید کنندگان هیچ انگیزه ای برای ارتقای کیفیت تولیدات خود نداشته طی سالهای اخیر شاهد مکانیزم های نادرست قیمت گذاری در قالب حمایت از بیماران بوده ایم.

وی همچنین  به مرگ و میر ناشی از بیماری های  قلبی عروقی و کاهش سن سکته مغزی در کشور اشاره کرد و گفت:  استرس ، آلودگی هوا، صنعتی شدن و شهر نشینی و تازه های بیماری قلبی و عروقی به عنوان محور اول کنگره  امسال انجمن علمی داروسازان ایران در نظر  گرفته شده است.

 وی خاطر نشان کرد:  تازه های درمانی  بیماری های تنفسی به عنوان محور دوم این کنگره در نظر گرفته شده است./ح

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.