دبیر انجمن داروسازان ایران :

داروخانه های تخصصی توسط شرکت تعاونی انجمن داروسازان احداث شود

دبیر انجمن داروسازان ایران گفت : احداث داروخانه های تخصصی توسط شرکت های تعاونی انجمن داروسازان و دریافت هزینه های خدمات مربوط به نسخه پیچی از پیشنهادات موثر انجمن برای بهبودوضعیت داروسازی کشور است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دکتر سید مهدی سجادی دبیر انجمن داروسازان ایران در همایش برپایی خانه داروساز با بیان این که هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران از سال 88 تا 91 ، سی و سه جلسه برگزار کرده است گفت: این انجمن کارگروه های متعددی از جمله کارگروه خانه داروساز، کارگروه مالیاتی، کارگروه بیمه، کارگروه اقتصاد داروخانه، کارگروه بررسی طرح پزشک خانواده و... را تشکیل داده است.

دبیر انجمن داروسازان ایران در ادامه تصریح کرد: سال 1389، دو دوره بازآموزی و سال 1390 دو دوره بازآموزی و همچنین سال 1391 یک دوره بازآموزی با همکاری واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شده است.

دکتر سجادی اخذ پروانه مطبوعاتی و کارت مدیر مسئولی نشریه پیام، چاپ و توزیع 12 شماره نشریه پیام به صورت مرتب و تثبیت طرح روی جلد، توزیع سراسری نشریه پیام به تیراژ ده هزار نسخه توسط شرکت پخش هجرت، شروع پروژه تحقیقاتی مطالعه آماری و علمی اقتصاد داروخانه به کمک مشاورین عالی انجمن داروسازان ایران و نهادهای ذیربط توسط دبیرخانه انجمن داروسازان ایران، اجرای برنامه های آموزشی با شرکت های تولیدی و وارداتی جهت همکاران داروخانه دار و... را از جمله فعالیت های آموزشی، فرهنگی و رفاهی انجمن داروسازان خواند و تصریح کرد: برگزاری 28 جلسه رسمی اعضاء هیئت مدیره ، برگزاری بیش از 72 جلسات کارشناسی توسط کارگروه های مختلف انجمن داروسازان ایران و حضور فعال در جلسات دفاع از تعرفه خدمات دارویی در وزارت بهداشت، نظام پزشکی و...، حضور موثر و فعال در جلسات کارشناسی معاونت امور دارویی سازمان غذا و دارو در خصوص مباحث مختلف جامعه داروسازی، تثبیت جایگاه نماینده انجمن داروسازان ایران در جلسات شورای عالی اخلاق پزشکی، حضور موثر و فعال در جلسات تنظیم آئین نامه سند داروساز 1404، برگزاری سه دوره مجمع نمایندگان انجمن داروسازان ایران، طی سال  و... از جمله فعالیت های رسمی در جلسات و مکاتبات بوده است.

دبیر انجمن داروسازان ایران پیگیری موضوع تعرفه برق داروخانه ها از سال 89 تا حصول نتیجه در آبان 90، پیگیری موضوع اخذ مالیات ارزش افزوده داروهای ویتامین و مکمل ها از داروخانه ها با تلاش از طریق مشاوره حقوقی انجمن، تنظیم شکایت از سازمان های بیمه گر به سازمان بازرسی کل کشور در خصوص عدم تمکین سازمان های مربوطه به پرداخت مطالبات داروخانه ها، از جمله اقدامات اجرایی موثر انجمن دانست و گفت: پیشنهاد احداث داروخانه های تخصصی توسط شرکت های تعاونی انجمن داروسازان، شعب و تصویب در آئین نامه داروخانه ها، پیشنهاد دریافت هزینه های خدمات مربوط به نسخه پیچی، ارتقاء سیستم های مکانیزاسیون داروخانه ها به طوری که در گام اول امکان ارائه پرینت از قسمت های مختلف مونوگراف های دارویی در هنگام ثبت نسخ وجود داشته باشد، اعمال و درک ماده قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص پرداخت ضرر و زیان و جریمه دیرکرد به میزان 15 درصد در قراردادهای منعقده از جمله پیشنهادات موثر انجمن در راستای بهبود وضعیت این عرصه می باشد.

وی ادامه داد: دستیابی داروسازان به جایگاه واقعی خود به نظام سلامت به گونه ای که وجود آنها برای انجام صحیح دارودرمانی در جامعه غیرقابل انکار باشد، پیش نویس سند راهبردی انجمن داروسازان ایران تا سال 1404 است که کیفیت، صداقت، احترام به اعضا و همکاری از جمله ارزش های این راستا می باشند.

دکتر سجادی در ادامه با بیان این که برنامه ریزی برای افزایش سود داروخانه ها، راهکارهای مبتنی بر افزایش درآمد، برنامه های کوتاه مدت ، میان مدت و بلندمدت، راهکارهای مبتنی بر کاهش هزینه و... از جمله راهبردهای انجمن برای ارتقاء فعالیت است، خاطرنشان کرد: تعامل با سازمان نظام پزشکی در راستای تسریع برنامه های مربوط به نسخه نویسی الکترونیک و حل مشکل بدخطی پزشکان، تعامل با سازمان های بیمه گر جهت پرداخت به موقع مطالبات داروخانه ها و شفافیت در بررسی نسخ ، از دیگر راهکارهای انجمن برای ارتقاء فعالیت داروسازی در کشور می باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار