سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرادي با تاکيد بر لازم‌الاجرا بودن مصوبه مجلس:

دولت منابع لازم برای افزایش مرخصی زایمان را در قالب اصلاحیه بودجه به مجلس بیاورد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکيد بر لازم‌الاجرا بودن قانون مرخصی 9 ماهه زایمان زنان و مرخصی دو هفته‌ای پدران، گفت: دولت می‌تواند منابع لازم برای قانون افزایش مرخصی زایمان را در قالب اصلاحیه لايحه بودجه سال جاري به مجلس بیاورد.

"سالار مرادی" نماينده مردم سنندج، کامياران و ديواندره در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در مورد احتمال تغییر قانون افزایش مرخصی زایمان زنان از شش به نه ماه و مرخصي دو هفته‌اي پدران گفت: با توجه به اينکه این قانون در مجلس مصوب و به تایید شورای نگهبان رسیده و همچنين توسط دولت وقت ابلاغ شده است، بنابراین لازم‌الاجراست.

وي با بيان اينکه اين قانون، پیرو بیانات مقام معظم رهبری در مورد تنظیم رشد جمعیت و فراهم شدن شرایط لازم برای کمک به خانواده‌هایی که مشتاق فرزندآوری هستند تصویب شده است، افزود: دولت وقت در زمان تصويب اين مصوبه، هزينه‌هاي مالي آن را قبول کرده بود و از آنجايي که علت توقف اين مصوبه از سوي دولت جديد، بحث‌هاي بار مالي اين مصوبه است ، دولت می‌تواند امسال در قالب اصلاحيه بودجه سال جاري و يا سال‌ آینده در قالب  بودجه همان سال براي  این موضوع برنامه‌ریزی کند.

گفتني است؛ مجلس شورای اسلامی ۲۰ خرداد ماه سال جاری(سال 92) مرخصی زایمان مادران را از شش ماه به ۹ ماه افزایش داد و برای پدران هم مرخصی دو هفته‌ای در نظر گرفت، ۱۶ تیرماه سال جاری نيز هیات وزیران، اجرایی شدن مرخصی زایمان مصوبه مجلس از سوی تمامی دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی و غیردولتی را مصوب کرد.

اما با استقرار دولت یازدهم به دستور اسحاق جهانگیری- معاون اول رئیس‌جمهور- تمامی مصوبات دولت از تاریخ ۱۳۹۲/۳/۱ تا تصمیم گیری مجدد، غیر قابل اجرا اعلام شد که یکی از آن‌ها مصوبه افزایش مرخصی زایمان بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: زایمان ، مرخصی ، مادران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.