سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

آغاز برداشت انجیر از بزرگ‌ترین انجیرستان دیم جهان

برداشت انجیر از بزرگترین انجیرستان دیم جهان در استهبان با پیش‌بینی 10 هزار تن از این محصول آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان گفت: 425هزار هکتار زمین ویژه درخت انجیر در سطح جهان وجود دارد که 55 هزار هکتار آن در ایران قرار دارد و استان فارس با داشتن 47 هزار هکتار باغ انجیر بزرگترین استان دارنده این محصول از میان 16 استان کشور است.

بوستانی افزود : شهرستان استهبان با 23 هزار هکتار باغ انجیر، علاوه بر اینکه از لحاظ سطح زیر کشت مقام نخست را داراست ، از لحاظ کیفیت نیز بی‌رقیب است.

وی گفت: از اول شهریور ماه کار برداشت انجیر آغاز می‌شود و تا نیمه مهر ماه پایان می‌یابد و انجیر به صورت پراکنده در پنج مرحله برداشت می‌شود.

بوستانی بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم صادرات انجیر 30 هزار دلار درآمد ارزی برای کشور داشته باشد و همچنین در استهبان چهار واحد فرآوری و بسته‌بندی انجیر به صورت کارگاهی محصولاتی نظیر شربت، مربا، سرکه، مسقطی، بیسکویت، کیک، کلوچه و پودر انجیر تولید می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان ادامه داد: 40 درصد از انجیر خشک استهبان به کشورهای چین، هند، مالزی، ارمنستان و تاجیکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود و مابقی در داخل کشور مصرف دارد.

محمد بوستانی با بیان این که برداشت انجیر در استهبان، نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است افزود: خشکسالی‌های پی‌درپی، طوفان و وزش باد در زمان گرده‌افشانی که موجب کاهش عملکرد زنبور گرده‌افشان می‌شود از جمله عوامل کاهش محصول انجیر امسال در استهبان است./س

برچسب ها: برداشت ، انجیر ، جهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.