سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برزگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رسيدگي به پرونده‌هاي دولتي در اولويت سازمان بازرسي باشد

يك قاضي در ارتباط با مهمترين اولويت سازمان بازرسي گفت: سازمان بازرسي كل كشور بايد رسيدگي به پرونده‌هاي خاصي كه اركان دولتي و افراد بزرگ در آن دست دارند را در اولويت قرار دهد.

"عباس برزگر" قاضي دادسراي ناحيه 6 در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در خصوص مهم‌ترین اولویت‌های سازمان بازرسی کل کشور در دوره جدید ریاست قاضی "سراج" اظهار داشت: سازمان بازرسي كل كشور بايد رسيدگي به پرونده‌هاي خاص كه اركان دولتي و افراد بزرگ در آن دست دارند را در اولويت رسيدگي قرار دهد.

وي ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور یکی از دستگاه‌های قوه قضايیه ایران است که بر اساس اصل ۱۷۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی تشکیل شده‌ و  فعالیت  اين سازمان زیر نظر رئیس قوه قضايیه انجام می‌گیرد.
 
برزگر تصريح كرد: در صورتي كه گزارش بازرسي حاكي از سوء جريان مالي(اختلاس)باشد رئيس سازمان بازرسي كشور بايد براي تعقيب و مجازات مرتكب آن، مستقيما به مرجع قضايي صالح و مراجع اداري و انضباطي مربوطه منعكس و تا حصول نتيجه نهايي پيگيري كند.

وي تاكيد كرد: سازمان بازرسي كشور داراي يك چهارچوب كاري مشخص است و اختيارات گسترده‌اي دارد، بنابراين بايد رسيدگي به پرونده‌‌هاي اختلاس كه به نوعي مربوط به بيت‌المال است را در اولويت قرار دهد.

قاضي دادسراي ناحيه 6 در پايان خاطرنشان كرد: مخاطب سازمان  بازرسي كشور رسيدگي به اركان دولتي بوده، بنايراين بايد اموال دولتي كه توسط برخي افراد به تاراج مي‌رود را مورد پيگيري قرار داده و بررسي دقيق‌تري از قضايا داشته باشد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.