سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس كمیته معدن مجلس گفت:

ضرورت انجام اكتشافات عمومی معادن برای حضور سرمایه گذاران

رئیس كمیته معدن كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اكتشافات عمومی معادن باید برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، داریوش اسماعیلی با بیان این مطلب اظهار داشت: معتقدیم سازمان زمین شناسی و اكتشافات معدنی باید بحث اكتشافات عمومی (پی جویی و ژئوشیمیایی) را در سراسر كشور به انجام رساند چرا كه در صورت مشخص شدن جذابیت ها و پتانسیل های معدنی، می توان توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی را در این حوزه انتظار داشت.

وی افزود: نخستین گام، كمك به سازمان زمین شناسی و اكتشافات معدنی از طرق مختلف نظیر تامین بودجه مناسب جهت انجام اكتشافات عمومی و مقدماتی است.

رئیس كمیته معدن كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی «تقویت صندوق بیمه معادن» را به عنوان یكی از راهكارهای توسعه سرمایه گذاری در بخش معدن برشمرد و گفت: در اكتشاف ریسك بالایی وجود دارد و سرمایه گذار واقعا نمی داند آیا در نهایت به هدف منجر می شود یا نه، بنابراین، وجود صندوق بیمه معدنی اكتشاف و استخراج، می تواند باعث سوق دادن سرمایه گذاران برای حضور در این بخش شود.

وی ادامه داد: با توجه به زمان بری 2 تا 5 سال برای نتیجه دهی این بخش، تامین امنیت سرمایه گذاری ضرورت دارد تا سرمایه گذار با خیالی آسوده به فعالیت معدنی بپردازد.
برچسب ها: معدن ، صنایع ، سرمایه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.