سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس مرکز طبي کودکان:

مشکلات زيادي در نظام آموزش پزشکي کشور وجود دارد

ضعف‌هاي زيادي در بخش آموزش نظام پزشکي کشور وجود دارد که به دليل استعداد و هوش بالاي دانشجويان اين رشته‌ها به چشم نمي‌آيد.

دکتر علي رباني، رئيس مرکز طبي کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: ضعف‌هاي زيادي در بخش آموزش نظام پزشکي کشور وجود دارد و بيشترين وقت اين مراکز آموزشي درماني به هزينه بيمه و درآمدزايي مي‌گذرد و از بزرگترين سرمايه که دانشجوها و فارغ التحصيلان هستند غافل‌اند.

وي با بيان اين که با حل مشکلات اجرايي و مشکلات حاکم در سيستم آموزش پزشکي مي‌توان  آموزش در اين رشته را ارتقاء داد اظهار داشت: نظارت کافي روي دستياران که با تلاش فراوان توانستند در اين آزمون قبول شوند وجود ندارد.

رباني در ادامه گفت: فردي به جرم اينکه در رشته پزشکي درس خوانده بايد تعهد محضري بدهد که هر جا که دولت ايران خواست خدمت کند که اين قانون اصلا منصفانه نيست.

رئيس مرکز طبي کودکان افزود: درآمد 420 هزار تومان بدون بيمه همراه با 10 الي 15 شب کشيک اضافي براي يک دستيار اصلا حقوق کافي نيست و نمي توان از او انتظار داشت تمرکز خود را روي تحصيل بگذارد که اين يکي ديگر از نواقص سيستم آموزشي پزشکي کشور است.

رباني با بيان اينکه افرادي که در رشته‌هاي پزشکي و پيراپزشکي تحصيل مي‌کنند از بالاترين سطح استعداد هوشي برخوردارند گفت: توانايي اين افراد قسمت عمده‌اي از ضعف‌هاي نظام پزشکي کشور را مي‌پوشاند.

وي در پايان گفت: با در نظر گرفتن حقوق مکفي براي پزشکان و درخواست از آنها براي حضور بيشتر در بيمارستان و آموزش مي‌توان اولين گام را براي بهبود وضعيت آموزش پزشکي کشور برداشت./ح
برچسب ها: نظام آموزشی ، بیمه ، قانون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.