افزایش پرداخت از جیب مردم و کاهش سهم سلامت از تولید ناخالص ملی اجحافي است که در سال های اخیر به نظام بهداشت و درمان شده است.

دکتر عباس کبریایی زاده، عضو سندیکای تولید کنندگان داروهای انسانی با اشاره به اینکه نظام سلامت کشورمان دارای نقاط قوت زیادی است به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون بیش از 95 درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود در حالی که در سال های قبل از انقلاب اسلامی کمتر از 30 درصد داروها در داخل کشور تولید می شد.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد شرکت های داخلی توانمندی های ملی خود را نشان داد تصریح کرد: بخش عمده زیر ساخت ها و پتانسیل ها در زمان جنگ ایجاد شد و مسئولان توجه خود را معطوف به نظام آموزش پزشکی و صنعت دارو نمودند.

وی همچنین به چالش های حوزه بهداشتی اشاره نمود و بیان داشت: طی هشت سال گذشته افزایش پرداخت از جیب مردم باید مورد نقد و بررسی قرار گیرد و با نظارت ها به رفع چالش ها پرداخته شود و یکی از مهمترین چالش هایی که در دوره حاضر وزارت بهداشت با آن مواجه است تامین منابع خواهد بود.

به گفته دکتر کبریایی زاده در دولت جدید به منابع وزارت بهداشت و بیمه ها باید توجه خاصی شود تا میزان پرداخت ها از جیب مردم کاهش یابد./ح

برچسب ها: بودجه ، سلامت ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار