سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازیگر سینما و تلویزیون:

رقابت با تولیدات خارجی در عرصه بازار گیم نابرابر است

بازیگر فیلم سینمایی آل گفت: هر خانواده روش تربيتي متفاوتي دارد، بعضي از والدين به فرزندانشان اجازه استفاده از رايانه را نمي‌دهند و برخي دیگر، بر استفاده فرزندانشان از بازي‌هاي رايانه‌اي هيچ كنترلي ندارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، «همايون ارشادي» به استقبال مخاطبان از برخي فيلم ها اشاره کرد و افزود: فيلم ها و سريال هايي قابليت تبديل به گيم را دارد كه در جلب نظر مخاطب موفق بوده اند.

وي ادامه داد: بازی های بومي كه به دست طراحان ايراني ساخته مي شوند بايد حاوي نشانه هاي فرهنگي باشد و اگر مي خواهند ازسريال هاي وطنی دراين خصوص استفاده شود بايد به شكل جذاب و ماجرا جويانه  مراحلي را طراحي كنند كه فكر مخاطب درگير شود.

به عقیده ارشادي هنوز بازي هاي ساخت داخل كه معروف و درعين حال جذاب باشد را نداريم و اين صنعت سالهاست كه در دست سازندگان غربی قرار دارد.

به گفته وی، در بازي هاي ايراني سوژه و طراحی مناسب و جذاب کمتردیده می شود و همچنان بازی های بومی به سطح بازي هاي غربي نرسيده است.

 بازيگر با سابقه سينما و تلويزيون گفت: براي آنكه از دامنه  تاثيرات بازی هاي غربي روي افكاركودكان کاسته شود بايد بازي هاي اين قشرآسيب پذير را كنترل کرد. 

وي تاکید کرد: با وجود خشونت در تولیدات خارجی اين گونه بازي ها براي تخليه انرژي نوجوانان و جوانان مناسب است، اگر استفاده از گیم با برنامه و زمانبندي شده باشد تاثيرات منفي كمتري خواهد داشت.

ارشادی برنامه ریزی برای ارایه بازی های مفید، جذاب و آموزنده را بر گروه های سنی نوجوانان و جوانان ضروری و برگزاری نمایشگاه گیم را ایده خوبی برای اجرای این برنامه عنوان کرد./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.