سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیر پوردستان در جمع خبرنگاران مطرح کرد

انجام عملیات رزم ناهمطراز در رزمایش قمر بنی‌هاشم(ع)/ تولید پهپادهای انتحاری و دست‌پرتاب در نیروی زمینی

فرمانده نیروی زمینی ارتش از ساخت پهپادهای انتحاری در این نیرو خبر داد و گفت: این پهپادها قابلیت انتحاری دارند و می‌توانند علیه اهداف از پیش تعیین شده، چه اهداف پروازی و چه اهداف زمینی مثل تانک، تأسیسات و سایر مکان‌ها مانند یک بمب متحرک عمل کرده و آن‌ها را مورد اصابت قرار دهند.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" در حاشیه مراسم تجلیل از آزادگان نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران، با اشاره به بکارگیری پهپادها در این نیرو اظهار داشت: قبلاً یک گردان پهپاد داشتیم که در طرح جامع نیروی خدمتی، این گردان به یک گروه پهپاد ارتقاء یافته است.
 
وی افزود: ما با صنعت قراردادهای بسیار خوبی داریم و پهپادهای بسیار پیشرفته‌ای را گرفتیم، ضمن اینکه پهپادهای دست‌پرتاب هم در خود نیروی زمینی تولید می‌شود.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: امروز این قابلیت در نیروی زمینی وجود دارد که از پهپادهایمان هم در جهت عکسبرداری و فیلمبرداری به صورت آنلاین و هم به صورت هدف استفاده کنیم.
 
پوردستان افزود: این پهپادها قابلیت انتحاری دارند و می‌توانند علیه اهداف از پیش تعیین شده، چه اهداف پروازی و چه اهداف زمینی مثل تانک، تأسیسات و سایر مکان‌ها مانند یک بمب متحرک عمل کرده و آن‌ها را مورد اصابت قرار دهند.
 
وی در ادامه با اشاره به رزمایش قمر بنی‌هاشم(ع) گفت: ما تلاش داریم که بیشتر، قابلیت‌های رسته زرهی را در این رزمایش به نمایش بگذاریم، اما از همه ظرفیت‌های نیروی زمینی یعنی یگان‌های هوابرد، یگان‌های پیاده، یگان‌های توپخانه و یگان نیروی مخصوص در مقیاس بسیار وسیع استفاده می‌کنیم.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: همچنین هوانیروز نیز در این رزمایش هم در نقش پشتیبان نیروهای خودی و هم در نقش دشمن‌نما ظاهر می‌شود.
 
پوردستان تصریح کرد: این رزمایش دوطرفه است که با گلوله‌های صد درصد جنگی و در یک منطقه بسیار وسیع در سه محور عمده جنوب شرق کشور انجام می‌شود.
 
وی ادامه داد: تلاش داریم یک صحنه عملیات رزم ناهمطراز را به معرض نمایش بگذاریم، چرا که تاکتیک یگان‌های زرهی، توپخانه و پیاده را در رزم ناهمطراز نوشته‌ایم و این میدان، آوردگاهی است که دانسته های خود را به معرض عمل می‌گذاریم تا نقاط ضعف و قوتش را بررسی کنیم.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره مدت زمان برگزاری رزمایش قمر بنی هاشم گفت: این رزمایش عملاً به مدت یک هفته از ۱۵ آبان ماه برگزار می‌شود اما با احتساب استقرار نیروها این رزمایش تقریباً ۵۰ روز به طول خواهد انجامید، چرا که ۵۰ روز قبل از زمان آغاز رزمایش یگان‌ها در منطقه مستقر شده، تمرینات اولیه و ثبت تیرها انجام می‌شود و سپس در یک هفته مراحل مختلف رزمایش اجرا خواهد شد.
 
پوردستان همچنین با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس، این هفته را میدانی برای به نمایش گذاشتن بخشی از توانمندی و اقتدار ارتش دانست.
 
وی افزود: هدف ما از رژه نیروهای ارتش در این هفته این است که مردم عزیز، شریف و ولایتمدار ما این توانمندی‌ها را ببینند و دلشان قرص شود که سربازان ما پا در رکاب و آماده هستند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: همچنین این رژه پیامی است برای تهدیدات دشمنان مبنی بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی در عرصه زمین، هوا و دریا از اقتدار بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند با شایستگی از اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کند.
 
پوردستان تصریح کرد: این رژه قدرتمندانه که به صورت زمینی، موتوری، هوایی و دریایی انجام می‌شود، شامل پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه است و اینکه ما این توانمندی را داریم که امنیت منطقه را خودمان برقرار کنیم و نیازی به وجود بیگانگان نیست.
 
وی در پایان تاکید کرد: قطعاً در این رژه دستاوردهایی در زمینه دفاع زمینی، دفاع هوایی و دفاع دریایی و همچنین سلاح‌های جدید پدافندی شامل موشک‌های برد متوسط و برد بلند به نمایش گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرمانده ، نیرو ، ارتش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.