فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه خداوند برای آزادگان مسیر آزمایش دشوارتری را آماده می‌کند، گفت: آزادگان اسناد افتخار نظام جمهوری اسلامی و کوه‌های صبر و استقامت اند.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، "امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان" در مراسم تجلیل از یکصد آزاده نیروی زمینی ارتش، با اشاره به واقعه عاشورا اظهار داشت: حضرت زینب(س) درباره این واقعه فرمودند: "ما رایت الا جمیلا (چیزی به جز زیبایی ندیدم)"؛ چه چیزی زیبا بود؟ آیا آن فجایعی که یزیدیان آفریدند؟
 
وی ادامه داد: وقتی انسان به صورت عمیق ملاحظه می‌کند و به این جمله می‌اندیشد می‌بیند که دریایی از معانی و معارف در این جمله نهفته است. این جمله (مارایت الا جمیلا) یعنی ما با شناخت وارد این مسیر شدیم.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: آزدگان ما نیز با شناخت وارد این مسیر شدند؛ یعنی آن‌ها می دانستند که عاقبت این مسیر یا کشته شدن، یا جانبازی و یا اسارت است.
 
وی تصریح کرد: از دیگر جلوه‌های زیبای حادثه عاشورا این است که همه به تکلیف خود عمل کردند و هرکس هرچه در توان داشت، انجام داد.
 
پوردستان اظهار داشت: ما همین زیبایی‌ها را در جنگ تحمیلی خودمان نیز مشاهده می‌کنیم؛ آن زمان که رزمندگان ما سینه‌های مردانه‌شان را آماج گلوله‌های دشمنان می‌کردند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: خداوند برای آزادگان مسیر آزمایش دشوارتری را آماده می‌کند و این است که به آزادگان بزرگی می‌دهد.
 
وی تاکید کرد: آزادگان اسناد افتخار نظام جمهوری اسلامی و کوه‌های صبر و استقامت اند. آن‌ها نشان دادند که در سخت ترین شرایط و شکنجه ها حاضر نیستند از اعتقادات خود دست بردارند.
 
پوردستان بیان کرد: من متاسفم که نتوانستیم آنچنان که شایسته و بایسته است گوشه‌ای از دِین خود را به آزادگان ادا کنیم.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه آزادگان مدال‌های غرور و سربلندی بر سینه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، اظهار داشت: آرزو می‌کنم که خداوند وجود نازنین این عزیزان را حفظ کند و به ما توفیق دهد که قدردان آن‌ها باشیم.
 
وی در پایان تصریح کرد: اکنون آزادگان باید رسالت زینب‌گونه خود را که انتقال فرهنگ دفاع مقدس است، انجام دهند و همان‌گونه که در چنگال دژخیمان رژیم بعث عراق، زندانبانان‌شان را اسیر افکار خود کردند، اکنون نیز باید به این رسالت عمل کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: آزادگان ، اسناد ، افتخار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار