سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه حمام كردن را براي كودك لذت بخش كنيم

پزشكان به والديني كه فرزند خردسال و نوزاد آنها از آب مي ترسد، توصيه مي كنند تا ضمن آرامش سعي كنند با مدارا و صرف وقت اين مشكل را از بين ببرند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، بسياري از والدين با حمام كردن كودكان خود مشكل دارند، زيرا كودكان آنها از آب مي ترسند و به محض قرار گرفتن در آب گريه مي كنند.

گفتني است: البته اين مشكل با بزرگتر شدن كودك بهتر مي شود، اما والدين بايد ريشه ي اين مشكل را بيابند.

بررسي ها نشان مي دهند: يكي از دلايل مي تواند اشتباه والدين و يا اطرافيان در يكي از بارهاي شستشوي كودك باشد كه به علت عدم تنظيم دماي مناسب آب، كودك دچار سوختگي و يا سرماي شديد و ناگهاني شده و به نوعي ترس از آب پيدا كرده.

همينطور دعواي والدين و يا يك صداي بلند در يكي از بارهاي حمام كودك مي تواند باعث ترس كودك از آب شده باشد.

همينطور استرس و دسپاچگي والدين در هنگام شستشو و عدم استفاده از وسايل و امكانات مناسب براي استحمام كودك نيز مي تواند تاثير گذار باشد.

پزشكان توصيه مي كنند تا والدين براي شستشوي كودك با هم همكاري كنند و دعوا نكنند و دماي آب را به درستي قبل از استحمام تنظيم كنند و كودك را آرام آرام با آب آشنا كنند.

استفاده از اسباب بازي هاي پلاستيكي و مخصوص استحمام كه كودك آنها را دوست داشته باشد نيز مي تواند كمك مناسبي براي سرگرم شدن كودك باشد.

در عين حال پزشكان توصيه ي اكيد مي كنند كه والدين كودكان خردسال را حتي يك لحظه در حمام تنها و يا با كودكي كمي بزرگتر از او قرار ندهند تا آسيبي به سلامتي كودك وارد نشود./ع2

برچسب ها: سلامت ، ترس ، آب ، کودک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.