سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح شهروند الکترونیک از امروز / افتتاح رسمی هفته دوم شهریور

مدیر کل آموزشهای شهروندی شهر تهران از اجرایی شدن طرح شهروند الکترونیک و آموزش رایگان به 1 میلیون تهرانی در این طرح خبر داد.

ابوالفضل رفیع در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اجرای این طرح از سوی سرای محلات تحت عنوان آموزش شهروند الکترونیک در تهران اظهار داشت: تاکنون این طرح در 84 شهر بزرگ و کوچک در کشور اجرا شده است.
وی تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح در تهران 4 میلیون شهروند تحت این آموزشها قرار خواهند گرفت که البته فاز نخست این طرح از 27 شهریور در 6 منطقه 3 و 4 و 7و 12و 19 شروع شده و حداکثر تا نیمه شهریور ما ه تمامی مناطق 22 گانه شهر تهران با ثبت نام در پایگاه های معرفی شده تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.
مدیر کل آموزشهای شهروندی شهر تهران یکی  از مزیت های این طرح را فعالیت 374 سرای محله در جهت تسهیل ثبت نام شهروندان به نزدیک ترین سرا به محل زندگی و یا اشتغال آنان دانست و اظهار داشت: بیش از 500 بنر در سطح این مناطق به منظور اطلاع رسانی شهروندان در این خصوص نصب گردیده و یا درحال نصب است.
رفیع با تأکید بر افتتاح رسمی این طرح از هفته دوم شهریور ماه و سهمیه جذب یک میلیون و 200 هزار نفر در این طرح اظهار داشت: با توجه به وجود 374 محله حدود 3 هزار نفر از شهروندان در هر محله تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
وی جمعیت هدف این طرح را که افراد 12 تا 75 سال شهر تهران دانست و افزود: سعی بر این است که تا پایان سال بنابر سهمیه اول حدود يک میلیون نفر از این طرح ثبت نام نمایند که در صورت تقاضای بیشتر شهروندان تا حدود 4 میلیون و 200 هزار نفر قابل ارتقاء خواهد بود.
ضمن اینکه طی فاز اول این طرح (5 هفته نخست) 500 هزار نفر در این طرح جذب خواهند شد و فاز بعدی پس از بازگشایی مدارس در مهرماه خواهد بود.
مدیر کل آموزشهای شهروندی شهر تهران عنوان کرد: کلیه افراد ثبت نامی به مدت 186 ساعت تحت آموزش رایگان در زمینه های زبان انگلیسی، فناوری اطلاعات، خدمات الکترونیک، کامپیوتر، بهداشت و سلامت قرار خواهند گرفت.
وی ادامه داد: شهروندان پس از پیش ثبت نام در سرای محلات و کسب اطلاعات توجیحی توسط شبکه آموزش سیما و مراجعه مجدد به سرای محلات و نیز دریافت  username password قادر به استفاده از این کلاسهای آموزشی خواهند شد ضمن اینکه باتوجه به بعد مجازی این دوره ها شهروندان قادر به دریافت برنامه ای آموزشی در هر ساعت از شبانه روز هستند.
مدیرکل آموزشهای شهروندی شهر تهران با تأکید بر اجرای آزمون تستی در حدود 7 تا 10 دقیقه پس از اجرای آزمون بیان کرد: در صورتی عدم کسب امتیاز لازم در هر یک از آزمونها افراد قادر به شرکت در آزمون نخواهند بود و  برای هر یک برنامه های آموزشی تعیین سطح در نظر گرفته شده است.
رفیع در پایان خاطرنشان کرد : آموزش مجازی ، فرصت برابر آموزشی برای تمامی شهروندان و ایجاد فرصت آموزشی برای اقشار کم درآمد از مهمترین اهداف این طرح است که  امیدوارم این مهم در سطح شهر تهران نیز محقق شود./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.