سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سروري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

شخصيت سياسي "محسن هاشمی" با نگاه اعتدالگرایانه دولت و شورای شهر منافات دارد

عضو شوراي شهر تهران گفت: محسن هاشمی یک شخصیت سیاسی است و نگاه سیاسی که حول این شخصیت وجود دارد به طور طبیعی با نگاه اعتدالگرایانه دولت و شورای شهر منافات دارد.

"پرویز سروری" در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اظهارات یک عضو شورای شهر مبنی بر اینکه کمیته‌ای برای شکل‌گیری شاخصه‌ها و معیارهای رئیس شورا و شهردار وجود ندارد، اظهار داشت: از جمله مصوبات شورای شهر چهارم، تشکیل کمیته‌های تخصصی است که یکی از آنها کمیته بررسی معیارها و شاخص‌ها برای تعیین رئیس شورای شهر و شهردار تهران به مسئولیت مرتضی طلایی است.

عضو شورای شهر تهران در ادامه افزود: به احتمال زیاد آقای تندگویان در آن جلسه حضور نداشتند و از مصوبه اطلاع ندارند، لذا به طور قطعی کمیته تعیین شهردار برگزار شده است.

وی در تشریح جلسات اعضای شورای شهر تهران برای بررسی و تعیین شهردار، بیان کرد: شاخص‌ها و مصوبات تعیین شهردار مشخص شده و هر کدام از طرفین افرادی را مدنظر دارند.

سروری با اشاره به افراد مطرح در لیست شهرداری تهران، گفت: محمدباقر قالیباف، محسن هاشمی، محسن رضایی، محمدرضا عارف،  محسن مهرعلیزاده، علي نیکزاد، صادق محصولی، حسین طلا، احمدی مقدم، مهرداد بذرپاش، سلیمی از جمله افرادی هستند که برای تصدی پست شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند.

سروری اظهار داشت: مصادیق شهردار براساس شاخص‌ها و معیارهایی که مطرح شده است، محک زده می‌شوند و در تلاشيم تا فرد منتخب بیشترین پیوستگی را با معیارهای تعیین شهردار دارا باشد.

وی گفت: "مهدی چمران"، " احمد مسجدجامعی" دو گزینه قوی مطرح برای ریاست شورای شهر هستند.

عضو شورای شهر تهران، بیان کرد: البته گزینه‌های بیشتری در ارتباط با شهرداری در ذهن اعضا وجود دارد و معتقدم اولویت بررسي شوراي شهر برای شهردار تهران  بايد افرادي مانند  چمران و قالیباف كه داري مسوليت در اين حوزه  بوده و همچنين كارنامه روشن و رویکرد مشخصي دارند انتخاب شود.

سروری با بیان اینکه گزینه‌ها باید بر اساس شایسته سالاری انتخاب شوند، گفت: فردی که بیشترین پارامتر و امتیاز لازم را کسب کند، به عنوان کاندیدای منتخب شورای شهر خواهد شد و در تلاشیم با یک نگاه غیر جناحی و مبتنی بر معیار و شاخص‌ها شهردار و رئیس شورا را قبل از 12 شهریور تعیین کنیم.

وی با اشاره به ضرورت هر چه سريعتر انتخاب شهردار اظهار داشت: همانطور که رئیس‌جمهور با معرفی وزرا باعث شد کشور در زمان کوتاهی به سامان برسد، شورای شهر نیز باید در مدت کوتاهی رئیس شورا و بعد شهردار  را برگزیند تا با انسجام و قدرت و اقتدار بیشتری کارها شروع شود لذا اداره کردن کلان شهری مانند تهران به وسیله سرپرست به اندازه یک روز نیز جایز نیست.

سروری در تشریح دلایل خود مبنی بر مخالفت با برگزیدن "محسن هاشمی" به عنوان شهردار تهران گفت: با توجه به رویکرد شورای شهر چهارم مبنی بر دوری از تنش سیاسی و ایجاد یک نگاه خدمت محور برای مدیریت شهری؛ محسن هاشمی یک شخصیت سیاسی است و نگاه سیاسی که حول این شخصیت وجود دارد به طور طبیعی با نگاه اعتدالگرایانه دولت و شورای شهر منافات دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: با انتخاب هاشمي به عنوان شهردار تهران از نگاه مديريت محور در شوراي شهر فاصله‌گرفته و چالش‌های سیاسی پررنگ می‌شود و حتي در اظهارات دوستان اصلاح طلب شاهديم كه خواهان عدم تکرار مدل شورای شهر اول هستند.

عضو شورای شهر با اشاره به شورای شهر اول خاطر نشان کرد: در دوره شورای شهر اول سه شهردار عوض شد که حاصل نگاه سیاسی و دوری از نگاه تخصصی بود و مردم خسارت جدی برای یک مدیریت مقتدر پرداخت کردند لذا نباید به سمت گزینه‌ای برای شهرداری برویم که به صورت ذاتی از درون خود یک رویکرد ديگري را متساعد کند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: احزاب ، عضو ، شورا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.