سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور مجوز نوعي شکنجه زندانيان در دادگاه آمريکا

دادگاهي در کاليفرنيا مجوز نوعي شکنجه زندانيان را در آمريکا صادر کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، روز گذشته يکي از دادگاههاي ايالت کاليفرنيا حکمي صادر کرد که بر اساس آن مسئولان زندانهاي ايالتي اجازه خواهند داشت به خوراندن اجباري غذا به زندانياني مبادرت کنند که به اعتصاب غذا مي‌پردازند. اين مجوز قانوني در حالي صادر شده است که سازمان ملل متحد خوراندن اجباري غذا به زندانيان در زندان گوانتانامو را نوعي شکنجه توصيف کرده است.

اما دادگاه کاليفرنيا بدون توجه به اين مسئله، مجوز مذکور را داده است تا با خوراندن اجباري غذا به زندانيان اعتصاب کرده از مرگ آنها جلوگيري شود. زندانيان اعتصاب کرده در کاليفرنيا بهبود اوضاع زندانهاي ايالتي را خواستار هستند.  

از يک ماه پيش صدها زنداني در زندانهاي ايالت کاليفرنيا به اعتصاب غذا دست زده‌اند.

زندانيان اين زندانها در اعتراض به وضع شکنجه در زندانهايشان بويژه حبس انفرادي طولاني مدت زندانيان به اعتصاب غذا روي آورده اند. سازمانهاي بين المللي فعال در زمينه دفاع از حقوق بشر، حبس انفرادي زندانيان براي مدت طولاني را مصداق شکنجه مي دانند. فعالان آمريکايي نيز فعال شده اند و با برپايي تظاهرات و تجمعهاي مختلف، رسيدگي به خواسته هاي زندانيان را خواستار هستند تا از اين طريق، اعتصاب غذاي اين افراد پايان يابد. مرگ يکي از اين زندانيان اعتصاب کننده سبب بالاگرفتن اعتراضها به اوضاع زندانها در آمريکا شده است. 

فعالان آمريکايي مي گويند اگر مسئولان زندانها با زندانيان اعتصاب کننده وارد مذاکره مي شدند، امکان جلوگيري از مرگ زنداني مذکور وجود داشت که در سلول انفرادي جان باخت. حدود سي هزار نفر از زندانيان کاليفرنيا در بزرگترين و بي سابقه ترين اعتصاب در تاريخ اين ايالت اعتصاب غذا مي کنند.

اين اعتصاب غذا در اعتراض به حبس انفرادي و شکنجه هايي است که در اين زندانها در جريان است. فعالان آمريکايي مي گويند شرايط نگهداري زندانيان در زندانهاي کاليفرنيا شبيه شکنجه است. آنها تاکيد دارند بايد زنداني کردن زندانيان در سلولهاي انفرادي براي مدت نامعلوم پايان يابد.

مسئولان زندانهاي آمريکا مي گويند زنداني جان باخته احتمالا خودکشي کرده است و تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد اما معترضان آمريکايي اين سخن راباور نمي کنند. اعتصاب غذاي اين زندانيان از هشتم ژوئيه آغاز شده است. اين اعتصاب طولاني ترين اعتصاب غذاي زندانيان در تاريخ ايالت کاليفرنيا است. بيش از ده هزار نفر در زندانهاي کاليفرنيا در حبس انفرادي به سر مي برند و تلاش مي شود با شکنجه ، زندانيان رام شوند.

فعالان آمريکايي مي گويند براي نتيجه بخش بودن اين اعتصاب، بايد مردم از زندانيان حمايت کنند. آنها تلاش دارند با ارتقاي سطح آگاهي عمومي به شکنجه و حبس انفرادي زندانيان در زندانهاي آمريکا پايان بدهند. آنها مي گويند بايد به وضع زندانيان در آمريکا توجه شود و بايد وضع زندانهاي کاليفرنيا تغيير کند. فعالان آمريکايي از نوع برخورد مسئولان ايالت کاليفرنيا با اين مسئله خشمگين هستند و اينکه آنها سکوت کرده اند و حاضر نيستند با معترضان به گفتگو بپردازند.  آنها مي گويند بايد درباره مرگ زنداني ايالت کاليفرنيا نيز تحقيقات مستقل انجام شود و بايد با اقدام فوري مانع از جان باختن شمار ديگري از اين زندانيان شد.

معترضان آمريکايي مي گويند هرکاري که لازم باشد انجام خواهند داد تا سلولهاي انفرادي در زندانهاي کاليفرنيا براي هميشه تعطيل شود. در ايالت کاليفرنيا سي و سه زندان وجود دارد. فعالان آمريکايي اميدوارند با تظاهرات خود بتوانند توجه ها را به اعتصاب زندانيان جلب کنند و ازاين طريق به تغيير وضع زندانيان آمريکايي کمک کنند. 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.