سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس:

بررسي واردات سرنگ‌هاي غيراستاندارد توسط كميسيون

خبرهاي منتشر شده پيرامون واردات سرنگ‌هاي غيراستاندارد موجب نگراني مردم و جامعه درماني كشور شده است لذا كميسيون بهداشت و درمان ضرورت بررسي اين موضوع را در دستور كار خود قرار داد.

دكتر شهلا ميرگلوبيات، عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: وزارت بهداشت و درمان بايد در خصوص واردات سرنگ‌هاي غيراستاندارد وارد عمل شود و از توزيع و استفاده آن در مراكز درماني جلوگيري نمايد.

وي گفت: هنوز هيچ گزارشي مبني بر تاييد غير استاندارد بودن سرنگ‌هاي چيني به مجلس ارائه نشده است اما با توجه به انتشار خبرهايي از اين دست مجلس خواستار گزارشي از سازمان استاندارد پيرامون كيفيت اين سرنگ‌ها شده است.

وي با بيان اينكه شرايط اقتصادي و محدوديت منابع مالي سبب شده است كه محصولات چيني با كيفيت پايين وارد كشور شوند خاطر نشان كرد: سرنگ‌ها بايد پس از تاييد سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت وارد بازار شوند لذا اگر غير‌استاندارد بودن آنها تاييد شود سازمان استاندارد و ارگان‌هاي مرتبط بايد در اين زمينه پاسخگو باشند.

وي يادآور شد: البته مشاهده مي‌شود در مراكزي از استفاده از اين سرنگ‌هاي چيني جلوگيري شده است اما بايد با اطلاع‌رساني شفاف دغدغه بيماران برطرف شود./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.